Snart är det "sommarlov"

Ja, sommarlov eller vad man nu ska kalla det när man går på universitet. Har tyvärr inte fått något sommarjobb, bara någon enstaka dags vikariat på min praktikplats. Men nu är det ju tyvärr försent för att hitta något annat sommarjobb så jag får helt enkelt ta att bita ihop och försöka klara mig på de få pengarna jag har (får ju inte från csn förrän i september igen).

Har inte skrivit här på ett tag vilket har en del olika anledningar. Bland annar har jag inte riktigt än kommit in i hur allt fungerar här på  bloggen, fattar till exempel inte ett skvatt om hur man ändrar sin design. Menmen temat jag valde har iallafall ändrats, så nu har jag en bakgrund (tapet) eller vad det nu kallas^^ Sen en annan anledning är att jag börjar bli trött på att skriva eftersom det finns folk ute i internetvärlden som är så otroligt sjuka, omogna, petetiska o.s.v. att jag helt enkelt inte orkar skriva. Jag vet att man inte ska ta åt sig men om en person håller på hela tiden är det klart att man inte bara kan ignorera det, eller hur? Just nu är jag mest förbannad. Jag har ju tidigare skrivit om att jag startade denna blogg på grund av det i en annan blogg (community) jag har, har hänt en del tråkiga saker. Det finns en person som sprider (spred) lögner med mer om mig. Och nu har det istället nästan övergått till trakaserier mot mig. Personen startar massa olika användare för att skriva elaka kommentarer och för att skicka olika mail till mig, där hon/han skriver massa lögner och hoppar på mig om olika saker. Jag vet att detta kanske inte låter så farligt men när en person startar upp och avlsutar massa olika användare för att man inte ska kunna blockera honom/henne så blir det efter ett tag ganska jobbigt.

Menmen, nog om det. Vad händer annars i mitt liv? Jag ska på lägenhetsvisning imorgon igen. Om jag nu får den hoppas jag bara att vi kommer ha råd att betala hyran de första månaderna, jag kommer som sagt inte ha några pengar då så får förlita mig på älsklingen min. Dock är jag inte så säker på att jag kommer få lägenheten för på de visningarna jag har varit hitills är det alltid några som haft mer köpoäng än mig. Men det fixar sig nog ändå.
Sen, som sagt får jag snart  "sommarlov". Jag har bara på fredag och nästa onsdag kvar i skolan innan sommaruppehållet. På fredag ska vi ha en redovisning/gestaltning och nästa onsdag är det en salstenta. Så det känns skönt. Men samtidigt lite läskigt för det blir sista sommaren som studerande. Nästa sommar kommer jag ju vara färdigutbildad och (förhoppningsvis) ha ett jobb. Tänk vad åren går fort egentligen. Jag tycker faktiskt inte det känns som så länge sedan jag slutade nian och skulle börja på gymnasiet, men det är sju år sen nu.

Nää nu skall jag sätta mig och plugga inför salstentan, sedan blir det en sväng in till stan med en av systrarna.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0