Tomrummet i mitt hjärta

Sitter ensam hemma och lyssnar på julmusik. Fick plötsligt en sådan lamslagande känsla, kände ett stort tomrum i mitt hjärta. Längtar så himla mycket efter någon att ta hand om. Någon att ge all min kärlek till, någon att älska villkorslöst och som (förhoppningsvis) kommer att älska mig lika mycket tillbaka. Har kunnat koppla bort tankarna på barn någorlunda den senaste tiden men när känslan plötsligt från ingenstans slår över en igen då blir det extra jobbigt. Ännu jobbigare är det att mina tårar verkar ha tagit slut. Försöker gråta men det går inte. Och jag behöver gråta, behöver få ur mig lite så att jag kan ta ett djupt andetag och se framåt.
 
Ska försöka ta mig samman och städa undan lite i lägenheten (ser ut som ett bombnedslag då jag haft fullt upp i veckan). Ska även försöka mig på att göra två olika sorters fudge samt knäck. Då får jag iallafall annat att tänka på för en stund. Snart är det julafton men har ingen julkänsla just nu. Jag hade lite för några veckor sedan, men sedan blev det som det blev på jobbet och all julkänsla for världens väg. Men har en och en halv vecka på mig att finna julkänslan igen iallafall och dagen innan julafton ska jag gå på jul på Liseberg så då kommer det nog att kännas som jul på allvar.
 
Vill i detta inlägg även passa även på att sända massa kärlek och styrkekramar till de bloggare som fått negativa besked den senaste tiden.<3 Jag hoppas innerligt att 2015 blir året då vi alla som kämpar kommer att få positiva besked och att vi på ett eller annat sätt får bli föräldrar
Anonym
2014-12-15 @ 15:52:37
URL: http://vidrommeromdig.blogg.se

Hoppas att du mår bättre av att baka. Jag gör det. Det får mig att glömma kampen för en kort stund. Och sen kan jag tröstäta det jag bakat!

Svar: Jag tycker om att baka och det får mig också att glömma kampen för en stund. Så när jag väll orkar sätta igång att baka har jag annat att tänka på för en stund. Men nu har jag iallafall bakat så mycket att det är klart för denna julen.
Längtan efter att bli en familj

Tove
2014-12-16 @ 22:45:51
URL: http://tovesvensson.se

Jag förstår att det känns jobbigt! Och när negativa saker hopar sig, blir det lätt för mycket!
Sorgen blir dig övermäktig och du känner dig bedövad! Energin tryter och kroppen känns som en betongklump. För tung att lyfta ur sängen.
Jag har inte skrivit i min blogg på veckor, för att jag själv känner så! Kommer dock att skriva om detta ganska snart, som det känns nu...
Lycka till i alla fall! Och jag önskar dig en riktigt god jul!
Många kramar!

Svar: Ja, tyvärr känns det som att det har varit alldeles för mycket den senaste tiden. Men nu har jag iallafall julledigt. Och jag hoppas jag kan använda den lediga tiden till att samla ny energi. Skönt att slippa tänka på att man måste ta sig upp på morgonen. Det negativa med att vara ledig är att nu blir det massa tid till att tänka på barnlösheten. Tack så mycket, och lycka till du också.
God Jul till med med =)
Kramar
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0