Den eviga väntan

Ringde till Huddinge i måndags. Kan säga att jag nästan har gett upp hoppet helt och hållet när det gäller dem.Och då har jag inte ens fått göra ett första besök hos dem. Har ringt dem fyra gånger nu sedan vår remiss skickades. Sista gången var i slutet av juni (några veckor innan de skulle få stänga för sommaren). Då sa de att jag skulle få komma på nybesök hos dem senaste i början av augusti (först sa de att väntetiden var tre månader, sedan 3-4 månader). Nu när jag ringde sa de att väntetiden är 3-5 månader och att hon som samordnar allting och har koll på allt har semester i 3 veckor till. De sa dessutom att de har massor av post att gå igenom som kommit in under sommaren och att det kan finnas sådant som går före. Så jag kommer inte att få någon tid den närmaste månaden. Och när jag har fått komma på ett första försök så kan det ta upp till ett år innan vi får sätta igång. Jag vet inte hur länge till jag orkar vänta. Jag vet inte om det är värt all smärta och alla tårar. Det finns ju ingen som helst garanti för att vi lyckas bli gravida och fullfölja en graviditet när det väll blir dags.
 
Just nu känner jag att det det hade varit skönt att bara strunta i allt för då hade jag vetat hur allt kommer se ut framöver. Då hade jag kunnat gå vidare i livet och planera för ett liv utan barn. Samtidigt vet jag att om jag hade släppt allting hade jag för evigt fått leva mitt liv med ett stort tomrum, en del i mitt liv hade för alltid fattats mig. En del som aldrig ens fick chansen att göra våra liv kompletta.
M
2015-08-05 @ 12:57:26

Hej! Samma för oss när vi satte igång för några år sedan, vi orkade inte ens stå i kö utan bestämde oss för att köra på privat. Men jag har i efterhand insett att vi skulle utnyttjat vårdgarantin som innebär att det inte ska ta mer än 3 mån. Fråga om detta är mitt tips! Jag vet andra som fått gå privat och så betalar landstinget. Vi har varit vid Carl von Linne-kliniken i Uppsala och de har även landstingspatienter från Stockholm vet jag. Lycka till, förstår att det känns segt.

Svar: Tack för tipset. Problemet i vårt fall är dock att vi ska genomföra IVF med PGD. Och det görs bara på två ställen i hela Sverige.Tack =)
Längtan efter att bli en familj

smulan
2015-08-18 @ 19:15:55
URL: http://blifamilj.blogg.se/

Jag förstår så väl hur du känner just det här med att det inte finns några garantier. Jag vill bara få VETA- kommer det lyckas för oss?
Just nu befinner jag mig i något slags ingenmansland.

Svar: Jag befinner mig också i det där ingenmanslandet. Vet inte var jag hör hemma...
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0