Att fördriva tiden

Som alla inom IVF-svängen, och kanske speciellt för oss som ska genomgå IVF med PGD, vetså är väntan en sak som snabbt blir en del av ens vardag. Och det värsta är att man kan få vänta i månader på att få ett svar som bara leder ett litet myrsteg framåt. Därefter ska en ny remiss skrivas och ett nytt besök göras på ett annat ställe. Tror att jag är inne på min tredje remiss och ska få besöka mitt fjärde sjukhus under 14 månaders tid. Har dock inte fått något datum för när nästa sjukhusbesök ska ske, bara vilket sjukhus jag ska få besöka. Jag tillhör en av alla de där människorna som har svårt att se något positivt när det ända man tycks vara med om är motgångar. Men har försökt hitta några positiva saker med att bli bollad hit och dit. En sak skulle kunna vara att jag blir ganska berest vilket kan vara bra med tanke på att jag har ett otroligt dåligt lokalsinne. En annan positiv sak är att jag förhoppningsvis blir lite bättre på att stå på mig och strida för min sak när det gäller sjukvården. Har alltid varit en person som rättar in mig i ledet och gör vad jag blir tillsagd vilket uppenbarligen inte fungerar när det gäller kontakten med sjukvården.
 
Vet att jag skrivit någon gång tidigare att jag försöker planera in massor av saker och aktiviteter för att få tiden att gå och för att ha annat att tänka på. Det kan vara alltifrån en liten sak som tar någon timme bara till en resa. Detta gäller främst helgerna eftersom jag på vardagarna har fullt upp med jobb. Det är alltid något som ska göras på jobbet eller planeras och vi har massor av kvällsmöten o.s.v. På helgerna försöker jag hålla mig sysselsatt på olika sätt. I lördags var vi borta hela dagen och i söndags höll jag mig sysselsatt med diverse planeringar. Jag brukar göra listor med vad som ska göras eller köpas. Snart åker vi till Ullared och då ska vi bland annat handla julklappar. Har därför börjat skriva en lista på allt som ska införskaffas på Ullared. Jag har även börjat göra en lista på allt som ska fixas inför jul. Tycker mycket om julen och försöker skapa julstämning här hemma genom att pynta, laga mat, baka med mer.
Här är lite aktiviteter jag har planerat in framöver:
  • Biobesök
  • Åka och besöka mina föräldrar (de bor ganska många mil från mig).
  • Ullared
  • Få till en fika med några av mina arbetskamrater
  • Göra en storstädning här hemma (inte så kul men det håller mig sysselsatt)
  • Börja på någon ny stickning eller på något broderi
 
I förra inlägget skrev jag att jag kommer ha en frågestund här på bloggen. Har bara fått in en fråga hitills så skicka gärna in fler frågor. Det är intressant att få reda på vad ni skulle vilja veta mer om kring mitt liv.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0