Ett steg framåt

Efter en lång, lång väntan har vi äntligen fått ett startdatum för vårt första IVF försök. Fast som vanligt måste ju livet jävlas lite med mig också. Ringde Huddinge i måndags och knappade inte att jag ville prata med en barnmorska (eftersom jag inte gillade bemötandet jag fick när jag ringde förra gången och pratade med en sekreterare). Först fick jag höra att de bara får göra fyra behandlingar i veckan (förstod det som fyra IVF med PGD behandlingar i veckan) och att de hade 40 i kön så det skulle inte bli tal om att börja innan påsken. Jag sa då att jag bara ville höra hur det går eftersom jag visste att vår analysmetod var klar. Då skulle hon titta en sak, eftersom det var en tjej hon hade försökt få tag på som inte hade svarat. Hon försvann från luren ett tag och kom sedan tillbaka och sa att det var mig hon hade försökt få tag på. Jag har inga missade samtal i min telefon så antingen strular den eller så har hon inte ringt. Jaja, i vilket fall, jag fick ett startdatum för att börja spraya med synarela. Eftersom jag har pco(s) och mens väldigt sällan skulle jag få börja med provera nästa vecka och sedan börja spraya samma dag en blödning dyker upp. Men vad tror ni händer då? Jodå, samma kväll som jag varit i kontakt med Huddinge dyker min mens upp. Jag fick ringa Huddinge igen och allt blev framskjutet en vecka, vilket i sig inte gjorde något för mig. Men problemet nu är att jag kommer få börja spraya på cykeldag 21 (uträknat från den mensen jag hade nu). Sedan när en blödning dyker upp ska jag kontakta Huddinge, men eftersom jag har pco(s) och väldigt sällan har mens två månader i rad lät det på barnmorskan som att det inte är säkert att jag får någon blödning. Men vi skulle iallafall testa och se, annars sa hon bara att dyker det inte upp någon mens "får vi ta det då". Dök upp massor med frågor i huvudet efter att jag pratat men vill inte ringa och tjata, får helt enkelt hoppas på det bästa. Men tänkte höra med er mina kloka läsare om någon av er varit med om samma sak? Om det inte kommer någon blödning, kan man vara nedreglerad ändå? Känns som att det alltid är något man ska behöva oroa sig för, oavsett var man befinner sig i IVF resan. Börjar bli riktigt nervös inför starten också. Är jag så här nervös innan jag ens startat, hur kommer det då att bli sedan?
 
Om några veckor börjar jag spraya med synarela. Kommer få spraya i ett par veckor innan det är dags att köra igång med menopur. Har fått ett officielt datum för äggplock också men skriver inte det än eftersom det kan komma att ändras. Under IVF försöket ska jag försöka skriva i bloggen så ofta som möjligt, mest för min egen skull för att jag ska komma ihåg. Men även för att jag vet att många av er läsare har mycket erfarenhet och kan hjälpa mig då jag har frågor. Jag har dock inte bestämt hur jag ska göra under tiden jag ruvar (om vi nu kommer så långt). Kommer vilja skriva om det men samtidigt känner jag mig lite kluven till om jag vill dela med mig om ett eventuellt plus (eller minus) direkt. Får se när vi närmar oss, om allt går vägen kommer jag att vara en ruvare om cirka två månader.
 
Och dagarna
2016-02-14 @ 11:11:39
URL: http://ochdagarna.wordpress.com

Hurra och grattis till att du äntligen får börja.
Du kan vara lugn, de ser om du är nedreglerad genom blodprov.
Hoppas allt flyter på nu och att de slutar strula på Huddinge.

Svar: Tack så mycket =) De ringde mig idag (tydligen har något prov som jag gjorde hos gynekolog här försvunnit^^), så passade på att fråga och hon sa precis det =) Tack, och jag hoppas att ert nästa försök kommer att lyckas.
Längtan efter att bli en familj

Libra
2016-02-14 @ 13:01:02
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Åh vad spännande! Hoppas det inte ska bråka mer nu. Har tyvärr ingen erfarenhet av PCO och utebliven mens. Lycka till nu! Kramar

Svar: Ja, lite spännande med otrolig nervöst. Hoppas att jag slipper massa biverkningar. Verkar som att man blir nedreglerad även om ingen blödning skulle dyka upp. Var i kontakt med dem idag och då sa hon att den blödningen som kommer är som en bortfallsblödning... Tack vännen. Kram
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2016-02-14 @ 16:12:01

håller tummarna, jag hade också massa frågor o jag tycker inte om att störa i onödan (tror folk ska tycka att jag är jobbig) men fråga,ring. jag var mitt i min behandling o kände mig jätteosäker stundvis o det var bara jobbigt

Svar: Jag är likadan. Tänker att de tycker jag är tjatig, korkad och jobbig som ringer (ändå vet jag att det finns folk som ringer mycket oftare än jag gör). Var i kontakt med dem idag =) De ringde upp mig, saknade (eller hade tappat bort) provet på hepatit C på mig.
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2016-02-15 @ 07:03:09

Jag har också PCO, då man ofta får ut många brukar man köra det korta protokollet. Varför måste du köra det långa?

Svar: Ja, du.... Vad jag förstått så är det standard på HUddinge (åtminstone om man kör IVF med PGD) att de kör långa protokollet. De måste passa in i deras kalender (de har stängt på helger).. och då kan man få spraya i flera veckor för att de ska få ihop det.
Längtan efter att bli en familj

Louise
2016-02-15 @ 20:50:57

Så kul att höra att ni äntligen har fått sätta igång. Jag håller verkligen tummarna för er. Lycka till! Kram

Svar: Tack så mycket =) Ser både fram emot det och inte, är orolig för hur jag kommer att må samt väldigt orolig för hur jag kommer att reagera på ett negativt besked. Men samtidigt är detta vår ändå väg just nu för att bli gravida...
Kram
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0