Det gör så fruktansvärt ont

Har mått bättre än vad jag trodde jag skulle göra efter missfallet (därmed inte sagt att jag mått bra). Men idag gör det så fruktansvärt ont, i själen och i hjärtat. Kanske inte så mycket över missfallet som över barnlösheten. Överallt blir jag/vi påminda om vad vi inte har (även min sambo har sagt det som ändå inte är den som lägger märke till saker i första taget). Avundsjukan har blivit flera gånger värre känns det som. Blir avundsjuka på alla som har barn, på allt som har med barn att göra. Skuldkänslorna är också de starkare än någonsin. Varför kan inte jag bli gravid naturligt? Och när jag blir gravid genom IVF varför kan jag då inte behålla "fostret"? (jag vet att det är vanligt med missfall o.s.v. och jag skuldbelägger ingen som fått missfall men jag skuldbeläggger mig själv något enormt). Jag undrar om missfallet skedde den dagen jag blödde "färskt" blod. Om det är på det viset får jag aldrig veta men jag kommer för alltid ha dåligt samvete över den dagen. Samma dag bråkade nämligen jag och min sambo. Eller jag gillar egentligen inte orde bråka, men vi hade en ganska livlig diskussion. Tänk om det var därför jag började blöda? Varför skulle jag brusa upp? Jag antar att detta egentligen inte hade något alls med missfallet att göra, men ändå. Den största frågan jag känner nu är om det är värt att kämpa vidare.
Pånolligen
2016-11-15 @ 18:16:36

Jag känner igen mig helt och fullt. Just idag har varit en dålig dag för mig med. Känns lite övermäktigt nu när man vet vad som väntar igen men ny klinik, ny ivf och ny ruvning som kanske leder någonstans men kanske inte. Mest ledsen är jag över att vi inte kan bli gravida utan ivf. Googlade idag på de som fått fler missfall men i den tråden blev de ju gravida lika snabbt igen. Hade gett allt för att kunna på egen hand och sen få behålla fostret. Men du, du får inte skuldbelägga dig själv. Det här hade hänt oavsett vad du hade gjort den dagen och beror inte på dig. Mycket viktigt att komma ihåg. Jag hoppas att ni kommer orka försöka igen för jag tror att ni kommer få det där barnet om ni gör det. Ni har ju trots allt blivit gravida och har oddsen på er sida 👊🏻👊🏻💗

Svar: Nu var det ett tag sedan du skrev denna kommentar. Så du har hunnit med äggplock och imorgon hoppas och tror jag att det blir insättning för dig =)
Jag håller med, jag hade också gett allt för att kunna bli gravid på egen hand. Nu har vi ju risken att få sjuka barn men jag hade ändå kunnat ha möjligheten att få bli gravid naturligt.
Jag vet att jag inte ska skuldbelägga mig själv men har så lätt för att göra det. Vi ska iallafall använda vårt embryo i frysen sen får vi se hur vi ska göra.
Tack <3 <3 <3
Längtan efter att bli en familj

carolina
2016-11-18 @ 18:35:50

Usch blir verkligen ledsen. Men tyvärr händer sånt. Du får se det positiva, att du kan bli gravid. Även om det ör svårt just nu. Jag gjorde flrsök efter försök och trodde att jag inte kunde bli gravid. Styrkekramar och ta en paus och kör igen när ni känner er redo

Svar: Ja, jag vet ju det. Men hade önskat att vi som redan kämpar så hade sluppit risken för att få missfall. Tack.Kram
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2016-11-20 @ 08:31:29

Jag känner så med dig, ville jag bara säga från en medsyster till en annan! Är i en liknande situation och känner igen mig.

Svar: Tack så mycket och beklagar <3
Längtan efter att bli en familj

drommamedpcos
2016-11-28 @ 09:24:12
URL: http://drommenombarn.bloggo.nu/

Hej, varit in en del å undrat hur det går <3 Jag har lämnat min blogg helt. Men nu har jag startat upp en ny som jag lämnat i bloggadressfältet. Just nu känns det bra men får se. Ville bara meddela det iaf om du vill ha fortsatt kontakt. kram DmPcos

Svar: Tog en liten paus från bloggandet och från de flesta bloggar också. Nu är jag lite halvt tillbaka. Är inte inne flera gånger i veckan som jag var förut men försöker att läsa ikapp bloggar. Tack för att jag fick din nya bloggadress =) Tror jag skrivit det förut men vi känns ganska lika i tankesättet <3Kram
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2016-12-09 @ 19:34:25

Tänker mycket på dig. Kram Anna

Svar: Tack <3Kram
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0