Ruvardag 7

Har inte skrivit de senaste två dagarna då jag inte känt någonting. Andfåddheten jag kände för några dagar sedan har försvunnit.
 
Har däremot träffat kuratorn igen. Kändes inte alls bra denna gången. Jag gick faktiskt därifrån efter en halvtimme. Vet inte om det beror på att jag hade träffat en läkare på vårdcentralen precis innan eller om vi kanske helt enkelt inte klickar så bra. Förstår att tanke är att jag ska få prata av mig. Men trodde att hon skulle komma med en del råd och strategier men så var det inte. Kändes som en upprepning av samtalet sist, både från hennes och min sida. Jag fick upprepa en hel del av det jag berättade förra gången, saker hon hade glömt. Sen kändes det som att jag fick föra samtalet själv. Är inte meningen att hon ska kunna ställa en del frågor för att hålla igång samtalet. Eller iallafall kanske säga att såinte är falllet när jag säger att jag känner mig värdelös? Menmen, efter en halvtimme bad jag iallafall så mycket om ursäkt och sa att jag kände mig ganska tom i huvudet och sen gick jag kort därefter.
 
Igår hade jag ont i magen från eftermiddagen och fram till kvällen. Hade även lite ont i nederdeln av ryggen, vilket kan ha berott på att jag sovit konstigt. Natten till idag kunde jag inte somna, hade jätteont i magen. Magen var helt spänd och det kändes nästan som kramp i den. När klockan var tjugo i tre hade jag fortfarande inte somnat och var tvungen att gå upp en stund. Tror att jag kan ha blivit förstoppad (ber om ursäkt för informationen), har varit spänt i magen hela dagen idag också. Har haft ont i magen idag men inte alls som inatt, har även haft lite ont i ryggen. Jag önskar att ´det jag skriver om är graviditetssymptom men jag vågar inte hoppas på det och jag tror mer på att det är alla hormoner i kroppen.
 
Min testdag är på tisdag, då är jag på ruvardag 13 med ett femdagars ägg/embryo. Jag hade nästan bestämt att jag ska testa på fredag, då är jag på ruvardag 9. Min kurator tyckte absolut inte att jag skulle tjuvtesta. Vad tycker ni? Och om jag testar på fredag, kan jag testa på kvällen då? Jag menar om jag skulle vara gravid, syns det då på kvällens urin? Vi har en kompis över mitt på dagen så då vill jag inte testa innan han kommer.
 
LIlla Pyret, är du kvar hos oss? Vem är du eller vem skulle du ha blivit?
 
 
 
 
carolina
2016-09-28 @ 20:22:08

jag blev gravid med ett femdagarsembryo så hoppas på detsamma för dig. dom två första gångerna jag ruvade kom jag inte ens till testdag innan jag började blöda. jag var helt säker att jag inte lyckades tredje gången heller så jag vågade inte ens testa på testdagen utan väntade ett par dagar. och det gick ju bra :) jag tycker inte heller att du ska testa innan. men gör vad som känns rätt, jobbigt om det blir ett vagt streck som man ska försöka tyda. kram

Svar: Får man fråga på vilken dag du började blöda? Hur kommer det sig att du inte trodde det lyckades på tredje? Jag tänker att kliniken sätter ju ett testdatum ganska långt fram. Och på fredag är det bara fyra dagar för tidigt (3.5 om man räknar med att jag testar på kvällen). Det jag är orolig för är att det ska bli ett svagt plus som sedan visar sig vara en kemisk graviditet. Verkar som att en del är med om det. Samtidigt skulle jag bli så otroligt glad om jag fick ett plus på stickan då jag aldrig någonsin fått det tidigare. Svårt det där. Jag får se hur jag/vi gör. Är sjukskriven just nu men tänker för sambons skull är det bättre att göra det på helgen. Inte så kul att berätta om ett minus för honom på morgonen och så ska han iväg och jobba sen. Usch nu fick jag beslutsångest :P Grattis till ditt/ert plus =) Är du gravid nu eller har ni fått er bebis?Kram
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2016-09-28 @ 22:07:50

Jag kan inte påstå att jag är helt 100 på vad ruvardagar riktigt betyder. Men om jag fattar rätt så var det 7 dagar sedan de satte in? Men sen kan man egentligen plussa på 5 dagar? Så det är som att du är på äl+12? Om det är så tycker jag verkligen du kan testa på fredag. Många plussar ju på äl+10-12 men rätt starka positivt. Håller verkligen tummarna för dig! Jag själv har med hållt på ett tag+ ett tidigt MF. Känns som vi aldrig kommer lyckas och aldrig få utredning..

Svar: Japp, ruvardag är så många dagar du haft embryot insatt (dagen du sätter in räknas som noll). Själv har jag väldigt dålig koll på det där med ÄL då jag har väldigt oregelbunden mens. Ingen aning hur tidigt man kan plussa faktiskt. Har börjat blöda lite idag så känns inte så hoppfullt men vi får se. Ska testa imorgon. Varför skulle ni inte få utredning?
Längtan efter att bli en familj

Amanda
2016-09-28 @ 22:15:27

Är du gravid så plusar du vilken tid på dygnet som helst på rd 9 😊 Jag tog ett test i går kväll utan att ha hållt mig särskilt länge - och jag fick ett väldigt starkt plus på cb. Jag tycker att du ska testa! Om ni vill. Lycka till 😊

Svar: Grattis till ditt/ert plus =) Själv har jag börjat blöda idag så har inte så mycket hopp kvar. Men ska testa imorgon på morgonen för att få ett besked. Är det negativt så vet vi att det inte har lyckats.
Längtan efter att bli en familj

Sara - Längtan efter bebis
2016-09-28 @ 22:31:12
URL: http://langtanefterbebis.se

Jag tycker inte att du skall tjuvtesta, det medför mest förvirring och stress tycker jag. Vänta tills testdagen och alltid med morgonkiss! Håller tummarna! Kram!

Svar: Har börjat blöda lite idag så vi kommer nog att testa imorgon på morgonen. För just nu mår jag inte så bra och vill bara veta. Blir det minus vet jag att det inte har lyckats.Kram
Längtan efter att bli en familj

carolina
2016-09-28 @ 23:40:39

jag gjorde via landstinget försök 1 & 2. tror jag blödde på dag 11 & 12. men det var tredagarsembryon. den tredje gjorde jag privat men jag kände mensvärk så trodde mensen var på gång plus att det hade inte gått så bra fram till dess. första behandlingen blev det inga ägg att sätta in och andra gången fick jag 17 tror jag men eftersom de skulle långtidsodla försvann de flesta. hade bra på insättningsdagen men när det var dags visade det sig att de var inte så bra som de trodde. så jag åkte hem utan insättning. trodde det var kört men dagen efter ringde dom och sa att tre ändå såg fina ut. jag valde att vänta med insättningen då det tärde ganska mycket på mig. och vid insättningsdagen när de tinades upp kasserade dom ägg ett och två. och den absolut sista jag hade blev min son som är fyra månader! jo sant, det är jobbigt med hur man gör. jag väntade till torsdagskvällen minns jag, för fredagen var vi lediga och jag tänkte att om det skulle vara minus kunde vi vara hemma tillsammans iallafall.

Svar: Jag har börjat blöda idag på ruvardag 8 med femdagars. Så tog sig nog inte för mig. Första behandlingen blev inga ägg att sätta in för mig heller. Vi ska testa imorgon för att få ett lite mer definitivt besked. Hoppas så att jag inte ska börja blöda mer utan att det ska avta.
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0