Ivf 3 insättning 3 ruvardag 7

Känner fortfarande ingenting alls som skulle tyda på att jag är gravid. Tycker att det borde komma lite tecken nu om jag hade varit det. Istället försvinner alla symptom från överstimulerungen. Förra gången vi gjorde ET blev symptomen på överstimuleringen värre omkring de här ruvardsgarna så det talar också för att det har misslyckats. Jag har fortfarande lite ont på vänster sida av magen, en värk som ibland letar sig bak i ryggen. Men det är bara vid vissa rörelser eller ställningar jag känner av det. Och det är en av sakerna jag kommer ihåg blev värre sist.
 
Igår drog det både på vänster och höger sida av magen från och till. Tänkte att det var ett positivt tecken. Idag har jag mensvärk igen :( känns verkligen som när mensen är på gång. Samtidigt vet jag att efter vårt Fet så kom inte mensen förrän jag slutade med Lutinus. Så kommer det antagligen bli denna gång också, så en utebliven mens är ingenting jag räknar in som "symptom". 
 
Jag har funderat fram och tillbaka på om jag ska tjuvtesta eller inte. Vi har testdag nästa fredag så att tjuvtesta redan nu känns på gränsen till för tidigt. Samtidigt vill jag inte tjuvtesta på en vardag och sen få minus och behöva gå och jobba på det (har ju redan varit hemma denna vecka så kan inte vara hemma nästa också). Så ska jag testa innan får det bli nu i helgen. Jag har dock inte haft något direkt sug efter att testa innan. Tror det beror på att jag är ganska säker på att det blir minus och det skrämmer mig mer denna gång än någonsin innan. För då vet jag att det definitivt är över. Då får vi inga mer försök här i Sverige och lilla fega jag måste bege mig utomlands för att försöka. Lilla fega jag och min sambo måste dessutom ta över 50.000 (troligtvis bra mycket mer) från vårt Sparkonto (som inte består av någon vidare summa egentligen) för att ha råd. Vi har i stort sett bestämt att 2 försök utomlands är det vi har råd med. Allt det här är så sjukt orättvist. Inte nog med att man inte kan få barn på egen hand. Det ska dessutom vara en kostnadsfråga att försöka bli gravid med hjälp, och ingen liten kostnadsfråga heller. Som att man vore bättre förälder för att man har mer pengar. Vet att det är avancerad teknik som kostar o.s.v när man gör IVF men ändå, det borde kunna subventioneras på något sätt. 
Familjenoe
2017-11-03 @ 10:43:33

Ja, livet är verkligen inte rättvist. Önskar det fanns något bra att skriva men tänker på er och håller tummarna <3

Svar: Nää det är ju tyvärr inte det, och en del tycks drabbas hårdare än annat. Försöker tänka att får vi inte barn kan vi fokusera på till exempel att resa runt i världen -något vi gärna skulle vilja. Samtidigt vill jag inget hellre än att få barn.
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2017-11-03 @ 14:06:44

Håller tummarna för att det ska gå vägen! Varför måste ni åka utomlands, kan ni inte gå privat här hemma..? Vart skulle ni åka ifall ni åkte utomlands?

Svar: Som du själv skrivit i en till kommentar vill/behöver vi göra PGD. Detta för att jag har en genetisk sjukdom. Själv har jag inte så mycket besvär av sjukdomen än, men får man sjukdomen kan man bli jättesjuk och det vill vi undvika. Detta går inte att betala för i Sverige och därför behöver vi åka utomlands. Isåfall tror jag att det blir Tjeckien eller Polen.
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2017-11-03 @ 14:10:23

Nu minns jag att ni vill göra PGD och därför utomlands. Var kan man göra det smidigast och billigast, har du kollat upp?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0