Fy för det här

Av våra 12 ägg var 11 mogna, 8 befruktades  och 6 gick till analys. Ett enda!!! Av dem var frisk. Känner mig så jävla uppgiven. Vi fick iallafall tillbaka det friska (som dessutom inte var säkert att det var 100 % friskt). 
 
Jag är dessutom jävligt spänd i magen och det gör ont så fort jag rör mig. MinA äggstockar var väldigt svullna men hade dock nästan ingen vätska. Blir det värre ska jag åka till akuten. 
 
Idag känns allting bara skit. Och orkar inte höra att det behövs bara en. Uppenbarligen gör det inte det för oss. Och att vi haft bara 4 friska av 18 analyserade ägg (med risk på 50%) talar även det sitt tydliga språk tycker jag :( 
Emma
2017-10-27 @ 17:47:12

Men jävla fan! Det är ju helt sanslöst. Förstår att det känns bittert även om ett ägg naturligtvis är bättre än inget. Men hur kan de inte vara säkra på det ägget? Om det nu inte skulle gå vägen, har ni övervägt att testa på egen hand (eller med hormoner) och sen göra ett tidigt moderkaksprov?

Svar: Ja, det känns åt h*lvete rent ut sagt. Men nu är det som det är :( Jag tror inte att läkaren hade helt koll själv gör han kunde inte riktigt förklara. Men kort sagt så var det en liten del av ägget som inte gick att analysera. Men det var ändå över 95 procent att det var friskt... Vi kan ju inte bli gravida på egen hand men kanske. Vet inte om jag orkar gå igenom en abort. Just nu är vi mer inne på att försöka utomlands. Skulle vi inte lyckas med det så tror jag det är värt att testa...
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0