Försöker hålla mig flytande

Hej allihopa!
 
Undrar om det fortfarande finns några därute som läser min blogg?! Förstår om det inte känns så intressant att följa en blogg som sällan uppdateras. Men jag orkar verkligen inte, just nu gör det bara ont att gå in här. Ont att läsa om andras lycka. Som jag skrivit flera gånger så vill jag att alla som kämpar ska lyckas men det gör ont när det känns som att jag är den där personen som aldrig kommer att komma över till andra sidan.
 
Ville iallafall uppdatera lite kort om läget. Har mailat lite med en klinik utomlands. Så har fått svar på en del av mina frågor. Har ännu inte bokat in något första möte och det är en hel del att fixa med innan vi kan åka dit första gången. Bland annat måste jag få alla dokument från sjukhuset här i Sverige och de dokumenten ska sedan översättas till engelska. Dessutom måste jag hitta en privat gynekolog här i Sverige som kan hjälpa mig med undersökningar o.s.v. Kanske någon av er känner till en privat gynekolog som hjälper patienter som gör IVF utomlands?
 
Även om jag inte har kommit längre än till att ha mailkontakt med en klinik utomlands så känns det ändå lite bra, det är åtminstone något som händer.
 
Ha det bra och ta hand om varandra <3
 
K
2018-02-06 @ 06:39:28

Förstår precis hur det känns, har aldrig varit ledsen, arg och besviken så mycket som under tiden vi höll på med ivf. Vi misslyckades också med flera ivf-försök innnan vi åkte utomlands. Vi åkte till Riga och gick på ivf Riga. Nu vet jag inte var du bor men VUL för att mäta slemhinna gör de flesta privata gynekologer, dock får man vara ute i god tid för det är inte helt enkelt att få tider. Få hjälp med läkemedel är svårare men klinikerna brukar kunna skicka det du behöver med dhl, sedan köper du med dig ett lager hem när du är på kliniken. Medicinerna i sig är inte så dyra som i Sverige. Jag tyckte det kändes lite som en nystart att göra äggdonation, samtidigt som jag var jätterädd för att misslyckas såklart. Dock verkar det som väldigt många lyckas med ÄD även om det tar flera försök. Lycka till!

Svar: Ja, ledsen, arg, besviken, avundsjuk och så vidare är känslor som tar massa energi från en i denna situation. Och energi har jag ju redan ont om mitt i allt detta, så den negativa spiralen fortsätter. Får man fråga om ni lyckades utomlands?Jag tycker det är svårt att hitta privata som hjälper till när man gör IVF utomlands, men det kan ju bero på att det är ont om privata gynekologer runtom där jag bor. Men nu har jag iallafall hittat en som kan hjälpa till (även med mediciner) -visserligen väldigt långt bort men bättre än inget iallafall =)
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2018-02-07 @ 10:43:18

Hej! Jag kollar alltid om du skrivit nåt :) Villet land siktar ni på? Du vet att du troligtvis inte behöver översätta om ni väljer Finland och Åbo? I varje fall ett pålitligt land och kliniker med samma läkarkompetens och -moral som i Sverige. Hoppas det går bra för er!

Svar: Blir en klinik utanför Norden men tack för tipset. Ska kika på Finland om vi inte känner oss nöjda med landet vi ska till nu. Men jag har hört att Finland är väldigt dyrt?
Längtan efter att bli en familj

Pånolligen
2018-02-09 @ 16:00:51

Jag läser fortfarande din blogg. Det är helt förståeligt att inte blogga så mycket men jag tröttnar inte ändå:) skönt att du tagit kontakt och att det känns bra. Alltkd bra med en kontakt och att höra sig för lite. Förstår mycket väl att det är jobbigt att läsa andra bloggar och jag har känt precis likadant. Du ska veta att jag håller mina tummar hårt för dig och att det ska gå vägen nästa gång. Det är du så värd ❤

Svar: Kul att du fortsätter läsa =) Så glad för er skull att ni är gravida <3 Jag hoppas så att det kommer gå hela vägen för er. Det är ni också värda <3
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2018-02-09 @ 19:26:51

Har du haft någon kontakt med Marie på Fertilitetplus? Hon kan säkert hjälpa till :)

Svar: Tack snälla för ditt tips =) Ringde henne häromdagen. Är ganska långt bort från där jag bor men det bästa jag har just nu.
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2018-02-11 @ 01:01:20

Tänker på dig <3 ge inte upp jag har själv varit där...i 7 år. Det är såå tufft! Ingen som inte gått igenom det förstår hur tufft det är! Men jag är glad att vi fortsatte kämpa för tillslut kom bebisen ❤️ Precis som det kommer göra för dig ❤️

Svar: Tack för din kommentar <3 Nää, ingen vet och det är jobbigt =( Sen att en del folk ska säga åt en vad eller hur man ska känna, eller försvara andra människor som sårat mig med sina kommentarer gör inte saken bättre.
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2018-02-15 @ 18:44:26

Jag följer med, har själv kämpat och känt mig botten i flera år, du är inte ensam :) Vilken klinik/land siktar ni på?

Svar: "Skönt" att kunna hitta fler personer i liknande situation (även om jag självklart önskar att ingen av oss hade behöva vara på botten). Det blir en klinik utanför norden men inom Europa.
Längtan efter att bli en familj

K
2018-03-17 @ 01:07:28

Ja vi lyckades. Hade sån osannolik tur att jag blev gravid med tvillingar på första försöket. Sen har vi fått 1 barn till och har två embryon kvar. Tacksamheten till donatorn är oändlig. Skönt att du hittat någon som kan hjälpa. I Riga har de ett annat preparat istället för Lutinus, Utrogest heter det. Jag tyckte det var mycket smidigare (om det är dit du ska). Lycka till, håller tummarna.

K
2018-04-18 @ 09:13:25

Ja, det blev bättre än vad vi någonsin kunnat drömma om när vi åkte utomlands. Vi gjorde embryodonation (köpte ägg och spermier från donatorer och fick egna embryon). Blev gravid på första försöket och nu har vi tre barn och två embryon kvar i frysen (fick 6 blastocyster totalt). Jag upplevde vår svenska klinik som mer omtänksam och kliniken utomlands kändes mer som en industri. Men blir man bara gravid så får man mycket hjälp från den svenska sjukvården, så jag tycker det gått bra ändå.
Håller tummarna!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0