Vi är igång: Spraydag 1

Efter mer än 1.5 års väntan (då vi sökte hjälp första gången) är vi äntligen igång med vårt första IVF försök.Idag började jag att spraya med Synarela. Blir en lång tid med Synarela vilket inte känns så kul, men det är för att reproduktionsmedicin i Huddinge och gentiken i Solna behöver samarbeta med varandra. Äggen plockas ut i Huddinge, analysen av äggen görs efter några dagar i Solna, vilket innebär att äggplock och analys måste ske på en vardag. Dagen efter analysen av äggen måste också vara på en vardag, eftersom det är dagen för återföring. Som det ser ut just nu ska jag spraya i båda näsborrarna morgon och kväll. Sen om ca 3.5 veckor får jag börja med sprutorna (menopur), jag ska dock fortsätta att spraya i en näsborre morgon och kväll under tiden jag tar sprutorna.
 
Tycker att det var lite svårt att ta Synarelan, tycker att toppen på nässprayen var så liten att det inte kändes som jag fick upp den tillräckligt långt i näsan. Kändes som att det rann ut mycket och dessutom började jag både morgon och kväll nysa ca en kvart efter att jag hade tagit sprayen. Eftersom det ändå var så lång tid efter att jag sprayat antar jag att det inte är någon fara. Tror inte att jag känt några biverkningar redan idag men känner redan att det blir psykologiskt på något vis. Så fort jag känner minsta lilla tänker jag, är det en biverkning?, har jag inte lite ont i huvudet? o.s.v. Om jag tänker så här redan nu hur ska jag då inte tänka sen när jag är ruvare? En sak jag reagerat på idag är dock att jag känt mig lite yr några gånger. Vet inte om det kan vara en biverkning eller om det kanske är massa spänningar i kroppen. Tyvärr börjar jag bli förkyld, känner att det är feber på gång, typsikt nu när vi äntligen är igång. Tror att jag kommer ha tillräckligt med biverkningar utan att behöva dras med förkylning och feber samtidigt.
 
Tänkte försöka skriva någon liten mening varje gång jag skriver här i bloggen under behandlingen. En mening som på ett kort sätt sammanfattar dagens tankar. Tanke för dagen: Just idag känner jag mig positiv, vi är äntligen igång och äntligen har vi en chans att bli gravida.
Där Rosor Aldrig Dör
2016-03-01 @ 23:19:57
URL: http://www.darrosoraldrigdor.blogspot.com

Hoppas Du slipper den extrema tröttheten som jag har av Synarela!
Det har varit sååå jobbigt, trött hela tiden, inte deprimerad.

Lycka till med sprayandet!

Kram B

Svar: Jag har varit trött dag. Men jag har svårt att säga om det beror på jobbet eller sprayen (eller kanske både och). Har ju bara sprayat i två dagar av en månad (lite mer), så kan nog dyka upp en hel del symptom. Men är glad så länge det inte gör det =)Tack =)
Kram
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0