Ruvardag 13+3

Har gått några dagar sedan jag skrev igen. Har varit lite sliten de senaste dagarna. I onsdags var jag på sjukhuset för uppföljningen. Fick lämna samma prov som sist, kissprov och blodprov. Värdena var mycket bättre denna gången och även blodtrycket var bra, så det kändes skönt. Fick även göra ett VUL, de kunde fortfarande inte se någon hinnsäck men sa att de är för tidigt. Jag kan ändå inte låta bli att känna lite oro men litar på det de säger, de är ju ändå utbildade och dessutom tyckte jag inte att hon tittade så noga. Vätskan hade halverats sen sist vilket var bra. Tyvärr har jag fortfarande en hel del cystor, den största hade dock krympt. Jag berättade att jag fortfarande blir väldigt andfådd av att gå bara korta promenader men det sa hon att kan vara ett tecken på graviditeten. Summa sumarium av läkarbesöket var iallafall att det såg betydligt bättre ut än när jag åkte in akut. Ska dit i slutet av nästa vecka för att se om jag måste fortsätta ta Fragmin sprutorna. Kan hända att jag måste fortsätta med dem ganska länge, mitt hb värde var tydligen ganska dåligt sist. Jag ska också höra av mig till sjukhuset om jag känner att jag blir sämre igen.
 
De senaste dagarna har jag känt mig litte bättre. Har orkat lite mer och inte varit lika spänd i magen. Blir inte riktigt lika andfådd längre även om jag fortfarande blir det och jag har även ont i ryggen. Idag har jag även känt av liknande värk i sidan av magen som jag kände innan överstimuleringen. Svårt att förklara men det känns som det drar på sidan, hoppas att det är ett positivt tecken.
 
Jag har fortfarande jättesvårt att ta in att jag skulle vara gravid och har svårt att tro på det. Därför vågar jag inte skriva några veckor i rubriken. Kanske nästa vecka efter sjukhusbesöket, om jag nu får se en hinnsäck. Då har det iallafall gått så långt att det ska gå att se en hinnsäck och helst något mer. Idag tog jag iallafall ett graviditetstest igen på morgonen. Trodde inte jag skulle testa så mycket men har inte testat sen i tisdags och ville se om det fortfarande var plus. Och plus var det, tror dessutom att det var det starkaste plusset hitills. Tyvärr kom det lite blod på pappret när jag torkade. Blodet har hållt sig borta sen förra fredagen så blev ganska orolig. Det har dock inte kommit något mer blod under dagen och jag hoppas att det fortsätter att vara så. Är det någon som vet om Fragmin sprutorna kan göra att man har lättare att blöda?
 
Hitills har jag inte känt mig speciellt gravid, det skulle vara att jag blir andfådd lätt då, vilket dock har lagt sig något. Men så igår på morgonen var jag öm i brösten, det försvann under dagen och kom tillbaka med besked på kvällen. Sen imorse gjorde det också ont i brösten, dock inte lika mycket som igår och nästan bara i höger bröst. Sen under dagen idag har jag inte direkt haft ont alls, men känner mig lite öm när jag tar på brösten. Imorse mådde jag även lite illa. Eftersom det är första gången jag är gravid så vet jag inte vad som är normalt och inte. Är det normalt att vara jätte öm i brösten ena dagen och sen nästa dag nästan inte alls? Förstår att alla graviditeter är olika men känns ändå jobbigt att inte veta.
 
Lilla Pyret - vi är så glada att du ville fästa och vi pratar med dig varje dag <3
Carolina
2016-10-08 @ 09:20:44

Jag hade också så med brösten väldigt tidigt i graviditeten. Lite efter jag hade plussat började det ömma. Men vissa dagar kände jag ingenting. Jag håller tummarna stenhårt för er. Skönt att det ändå gått så bra på första försöket. Kram

Svar: Skönt att höra för jag känner verkligen ingenting vissa dagar och har inga andra tecken heller. Är ju på andra försöket, dock första insättningen =) Så det känns bra men samtidigt overkligt och svårt att greppa. Kram
Längtan efter att bli en familj

ivfmamma.blogg.se
2016-10-08 @ 10:18:46
URL: http://ivfmamma.blogg.se/

Jag gjorde också vul i onsdags. Vi kunde nu se en hinnsäck, gulesäck och ett litet embryo. Så nästa gång kommer ni säkert att se 😊👍 Hoppas blodet håller sig borta och lycka till med allt nu.

Svar: Ååå, blir lite orolig då de inte såg något alls på mig. Tror du bara är 2 dagar före mig. Vet att man inte ska jämföra men blir så ändå :/ Hoppas att du har rätt. Skulle vara så hemskt att inte se någonting alls.
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0