Smärta

Jag försöker verkligen vara positiv och tänka att jag är gravid. Men idag har inte varit någon bra dag, då jag haft en hel del smärta. Kommer att skriva ganska intimit nu så är ni lite känsliga behöver ni inte läsa. Men vill gärna skriva, kanske har någon av er läsare varit med om samma sorts smärta och det ändå gått bra. Det började igår kväll, strax efter att jag hade publicerade ett inlägg på bloggen. Jag fick som en skarp "skärande" smärta mellan benen, typ i slidan. Det satt i flera minuter och gjorde riktigt ont. Smärtan avtog men fanns kvar och stegrade efter en lite stund igen. Så höll det på stor del av kvällen men försvann innan jag gick och lade mig. Var uppe och kissade kvart i fem vilket jag antar är ett bra tecken. Men när jag vaknade nästa gång hade jag jättekramp i magen. Gick och satte mig på toaletten och försökte bajsa vilket inte gick så bra. Krampen tilltog och jag satt hukad en lång stund på toaletten medan det krampade. Direkt när jag satte mig kom det en liten, liten röd klump i toaletten. När jag torkade mig blev det lite rosa på pappret, inte alls mycket men ändå så det syntes. Det kom också en del flytningar vilket jag inte haft hitills i graviditeten. Satte in en Lutinus och det syntes inget blod alls på applikatorn. Gick och lade mig i sängen för att försöka vila lite. Kändes bättre när jag låg ner men gjorde fortfarande ont. Tror att jag somnade till en stund. Gick sedan upp och det kändes bättre men krampade fortfarande. Försökte ta det lugnt och inte göra så mycket. LIte senare under dagen började det att krampa jättemycket igen. Gick och satte mig på toa och försökte bajsa vilket gick betydligt bättre än förra gången. Efter det kändes det mycket bättre i magen även om det fortfarande värkte/krampade lite. Efter det tog jag även två alvedon och fram tills ikväll har det känts lugnt i magen utom en gång när jag gick på toa och det gjorde väldigt ont långt ned i vänster sida av magen. Sen har det även krampat en del fram och tillbaka i magen nu ikväll men inte alls som innan idag. Ikväll har jag även känt av lite av den "skärande" smärtan jag hade igår i slidan, men det har inte gjort jätteont. Jag vet inte vad jag ska tro om smärtan. Jag hoppas verkligen inte att den där lilla blodklumpen som kom ut imorse var pyret. Det känns som att det borde komma mer blod då, vilket det som tur är inte har gjort än så länge. Jag hoppas att den magvärk jag hade idag har mer att göra med min IBS än något med graviditeten. Brukar ha spänd mage ibland p.g.a. IBS:en men inte så ont, men tänker att IBS i kombination med graviditet kanske kan göra att det gör extra ont. Har ju haft lite förstoppningstendeser från och till de senaste veckorna så kanske är något sådant? Kanske är det bara extrem växtvärk som jag känner? Kanske gör Fragmin sprutorna mig lite ömtåligare där nere, kanske var det p.g.a. dem som den där lilla klumpen kom ut? Som ni märker försöker jag hitta andra anledningar än missfall till min smärta. Har som vanligt googlat och fått uppmuntrande men även deprimerande svar. Kan man inte bara få njuta ett tag? Vill inte behöva oroa mig hela tiden men det är inte lätt när det händer saker hela tiden.
 
Om man ska ta något positivt så har det ömmat lite i brösten igen ikväll, inte alls lika mycket som häromdagen men ändå känts lite.
 
Blogg.alltforforaldrar.se/Livetslycka
2016-10-09 @ 13:24:46

Jag vet tyvärr inte vad det kan vara. Kan bara säga hur det var för mig vid mitt missfall i v 6. Jag fick lite brunaktigt när jag torkade mig på kvällen. Hade haft en jätte konstig känsla i magen hela dagen, inte haft ont utan bara känts konstigt. Sa till sambon att jag visste redan då att det var något fel. Jag vaknade vid 5 tiden på morgon av otroliga smärtor i magen, som vid magsjuka. Gick på toa och då forsade de ut blod. Smärtan blev värre och olidlig, det värkte i nedre delen av magen och bak i ryggen så jag var tvungen att ta smärtlindring. Försökte somna om men det var omöjligt. Fortsatte att forsa blod så ringde1177. Fick komma in och där såg de bara att slemhinnan var väldigt tunn 5,7 mm och hon konstaterade mf. 1 vecka senare var gravtest blankt.
Jag håller tummarna för er!

Svar: Tråkigt att höra om ditt missfall, ledsen för er skull. Tack för att du delar med dig <3 Tack =)
Längtan efter att bli en familj

Pånolligen
2016-10-09 @ 15:44:16

Hej! Förstår att du oroar dig, tråkigt att man aldrig ska få slappna av. Jag har varit gravid en gång innan och är det nu och båda gångerna har jag fått som hugg i magen eller mer som att tarmarna vrider sig i magen om jag inte gör nummer två snabbt. Då gör det även ont i magen när jag försöker göra nummer två. För min del är det tarmarna som spökar då de jobbar långsammare nu och då jag inte går på tis lika ofta pga att jag blir hård i magen. Riktigt obehagligt känns det. Det du skriver om slidan känner jag inte igen men varje graviditet är ju olika. Tror säkerligen inte att det var pyret som kom ut, om det hade varit missfall hade det definitivt kommit mer blod. Hoppas du mår bättre snart! 😘

Svar: Tack så mycket för din kommentar, den fick mig att slappna av lite. Det du skriver är väldigt likt det jag upplever. Jag har också blivit hård i magen vilket jag inte brukar vara. Hade liknande kramp idag på morgonen och kunde inte göra nummer två. Men sen efter ett tag gick det betydligt bättre och då kändes det bättre i magen.Och håller med, det är jätteobehagligt och som du skriver, det känns som att det vrider sig i magen.Tack <3
Längtan efter att bli en familj

Julia
2016-10-09 @ 19:26:44
URL: http://komhitpyret.blogg.se

När jag blev gravid med mitt första barn blev jag lätt överstimulerad. Ungefär tre dagar innan testdag fick jag som kramper i ryggen. Det höll på ungefär en vecka om jag minns rätt. Gå in och läs i min gamla blogg. /Julia från pgd-gruppen

Svar: Aha okej, då kanske det är ett tecken på graviditeten =) Ska absolut göra det =)
Längtan efter att bli en familj

ivfmamma.blogg.se
2016-10-10 @ 11:53:30
URL: http://ivfmamma.blogg.se/

Håller tummarna för er!!! Massa kramar

Svar: Tack <3 Kramar
Längtan efter att bli en familj

Somenros
2016-10-10 @ 19:07:30

Jag håller tummar och tår att det inte var pyret som kom ut. Kan med tycka att det borde komma mer blod om det var ett missfall, jag blödde jätte mycket när jag fick missfall och då hade ändå inte allt kommit ut...
Den skarpa känslan du hade ner i slidan, hade jag med i början av graviditeten. Gjorde riktigt ont! Kan ju inte säga att det är exakt samma men hörs som det. Sen va min tarm med helt åt skogen i början. Har med IBS och du har gått på hormoner och sen nu gravid hormonerna så det är säkert det som gör att du har sån kramp i magen. Hade jätte ont i början både i tarmen och i äggstockar och allt där. Sen har du blivit överstimulerad med vilket säkert på verkar de med. Förhoppningsvis är det allt de tillsammans som orsakar smärtan. Men jag förstår helt klart din oro! Håller tummar och tår för er!! Tänker på dig dagligen och undrar hur de går!
Många styrkekramar! <3

Svar: Ja, jag tycker det också. Och nu har jag ju börjat känna lite mer symptom. Så nervös inför fredag, att det inte ska synas något :( Skönt att höra att jag inte är ensam om den där smärtan i slidan, har dock inte känt av den något mer. Ja, du har antagligen rätt, allt det där påverkar alldeles säkert... Åhh, vad gullig du är <3 Tänker dig ofta, så nära nu =) Kramar <3
Längtan efter att bli en familj

Libra
2016-10-11 @ 19:26:47
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Jag hade mycket smärtor i magen i början. Men var visserligen överstimulerad. De första veckorna kändes det även som mensvärk till och från. Jag blödde lite ibland. Känslig livmodertapp tydligen. Hoppas det inte är någon fara. <3 Kramar

Svar: Men visst har du också lite problem med din mage? Jag är också överstimulerad, dock inte så farligt och det mesta har lagt sig nu =) Tack <3 Kramar
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0