Provera och Progynon

På onsdag börjar jag med Provera. Förhoppningsvis får jag en blödning efter tio dagar och på andra blödningsdagen börjar jag med Progynon som ska bygga upp slemhinnan. När slemhinnan är tillräckligt tjock är det dags för FET. Jag hoppas att embryot klarar av upptinigen, annars. Sen hoppas jag såklart att vi kommer få ett plus på stickan och att det kommer gå hela vägen så att vi äntligen får bli föräldrar. Men vägen tid är väldigt lång och känns för tillfället inte som någon möjlighet att nå till.
 
Värst av allt, misslyckas detta har vi ett försök kvar. Ett enda försök :( PGD är forfarande inte möjligt att betala själv för i Sverige. Och även om man snabbt kan få hjälp utomlands så kostar det väldigt många tusen kronor.
 
Nu ska vi iallafall ladda för det här försöket och gå in med så många positiva tankar vi kan (lättare sagt än gjort). Jobbet är väldigt stressigt och påfrestande vilket oroar mig. Men om det nu blir insättning så kommer det att ske strax innan påsk. Vilket innebär att det blir några extra lediga dagar att se fram emot och inte långt därefter åker vi på vår resa. Jag har alltid lättare att slappna av och stressa ned när jag vet att jag har lediga dagar att se fram emot. Det känns iallafall skönt att veta.
Louise
2017-03-13 @ 21:00:42

Hej! Jag håller tummarna igen för att det äntligen ska gå vägen för er nu. Ett stort lycka till! Kram

Svar: Hej! Hoppas, hoppas att dina hållna tummar hjälper <3 <3 <3Kram
Längtan efter att bli en familj

Blogg.alltforforaldrar.se/Livetslycka
2017-03-14 @ 11:24:16

Jag hejar på er! Och jag tror det kommer gå bra.
Men ett tips om du inte redan gör det. Starka d-vitaminer, magnesium i pulverform och E-vitamin. Många utomlands som får detta av sina fertilitetskliniker. Jag fick d-vitamin och köpte magnesium. Blev gravid efter att vi försökt vääldigt länge och ett mf i bagaget.
Fick tyvärr sedan MA..
Men nu körde jag en letrozole behandling och tog d-vitamin och plussade igår.
Ett tips :)

Svar: Jag hoppas det jag också.Tack för tipset <3 Jag köpte D-vitaminer, dock såg jag att det inte blev några starka. Var köper man magnesium och vad ska den göra för "nytta"?
Grattis till plusset =) tog du bara D-vitamin denna gång? Jag kör järntabletter, Vitamin Kvinna, D-vitamin, Omega-3 och Folsyra.
Längtan efter att bli en familj

Nouw.com/Resanviinteplanerat
2017-03-26 @ 17:46:38

Vi står inför vårt sista IVF innan vi själva ska börja betsla! Jag avslutande min proverakur i måndags men har fortfarande inte fått nån blödning 😩! Jag håller tummarna att det går vägen för er, att er eskimå klarar upptiningen & att du får ett fint plus på Stickan sen 🙌🏽❤

Svar: Såg att du fått komma igång med sprutorna nu. Jag ska hålla tummarna för att det blir många ägg för er. Jag ska också på koll på måndag precis som dig. Klockan kvart i två för min del, dock på en annan klinik än dig.Hoppas, hoppas att vi båda lyckas <3
Längtan efter att bli en familj

Blogg.alltforforaldrar.se/Livetslycka
2017-03-31 @ 10:58:26

Blev tyvärr ännu ett mf för oss..
Magnesium köper du på apoteket, i pulverform. Det är bra för muskler bland annat och gör tydligen så det blir bättre blod genomströmning i livmoder m.m. Utomlands rekomenderar dom det :)
Denna gång fick vi ju letrozole. Sen tog jag bara d-vitamin och folsyra då jag inte hann köpa nåt mer.
Lycka till!

Svar: Ber om ursäkt för sent svar på din kommentar. Var inne på din blogg och såg att du håller på med ägglossningstest. Det gör jag också just nu. Men får jag inte utslag på dem imorgon så ska jag ta Ovitrelle på kvällen. Förhoppningsvis insättning nästa vecka =)Började med magnesium i veckan, kanske lite sent men bättre sent än aldrig.
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0