Blod och minus

Idag har mensen kommit igång ordentligt. Tog ett test som visade ett äckligt stort minus. Nu känner jag mig totalt uppgiven. Vet att vi sa att vi skulle försöka utomlands. Men jag vet inte om jag orkar. Känns slöseri med ork, kropp, tid och pengar. Vet ju att det ändå kommer att misslyckas. Min kropp är helt enkelt inte gjord för att bära ett barn. Jag är en av dem som aldrig kommer att få uppleva en tillgången graviditet. En av dem som aldrig kommer få känna hur det känns att bära eller föda ett barn. En av dem som aldrig kommer få kalla sig mamma. Livet är sjukt orättvist och idag är jag arg och ledsen. Och värdelös. Så jävla värdelös.
Matelan
2017-11-09 @ 10:53:55

Styrkekram till dig <3

Svar: Tack <3
Längtan efter att bli en familj

Pånolligen
2017-11-16 @ 20:00:06

Hoppas du mår okej kompis. Så tråkigt att det inte gick den här gången heller, men du är inte ensam 😘 du ska inte känna dig värdelös, det här är inget du kan få för och det är inte över förrän det är över. Det tar längre tid gör vissa o vissa får kämpa lite mer bara. Nu tar vi oss igenom det här med 💗

Svar: Var länge sedan du skrev denna kommentar. Har inte riktigt orkat svara förrän nu. Jag hoppas verkligen att du har rätt. Men det känns ärligt talat ganska tungt just nu. Kanske är det inte meningen att jag ska ha barn. Hoppas att allt är bra med er <3 Kram
Längtan efter att bli en familj

Barnlös5år
2017-11-21 @ 12:50:48

Hej! Känner dig inte men vill försöka ge dig hopp. Har ni gjort tre IVF, har läkarna sagt att hoppet är ute? Själv har jag gjort fem IVF och flera inseminationer före det. Tycker inte ni ska ge upp. Jag vet hur det känns då alla andra gör en eller kanske två IVF och blir gravida, och själv blir det minus på minus. Förstås ska man sluta då det känns så, men tre IVF är ändå "bara" tre IVF, tycker inte du ska ge upp! Vad blir nästa steg? Lycka till!

Svar: Problemet (som det känns för mig) är att vi inte gör vanlig IVF utan IVF med PGD. Det är mindre chans att lyckas då plus mycket dyrare. Hade vi gjort vanlig IVF hade jag fortfarande haft ganska stora förhoppningar. Men vi får se, blir antagligen att åka utomlands och försöka.
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0