Ingenting alls

Fick precis samtal från Huddinge. Det blir ingenting. Ett ägg var sjukt och de andra har inte gått att analysera. Orkar inte vara uppkopplad mot internet. Vill försvinna, förstår inte hur ni som gått igenom det här flera gånger orkar? Är det ens någon idé att fortsätta försöka om man inte ens får något ägg att sätta in?
Anonym
2016-04-12 @ 17:34:36

Förstår hur jobbigt det är 💜 tar mkt på krafterna tyvärr med ivf 😔 Mitt första försök blev jag så överstimulerad att jag fick ligga på sjukhus och bli tappad på 10liter bukvätska, många ägg men fick inga till frys eller återföring. De var inte förräns vårt allra sista landstingsförsök, men bara 1 ägg kvar som tog sig. Så de går! Men de är kämpigt. Dom säger ju fler gånger man gör destomer vet dom hur dom ska ställa in medicinen till en. Håller tummar och tår för er 💞

Svar: Usch, lät inget vidare att bli tömd på så mycket vätska. Jag blev aldrig överstimulerad men hade riktigt ont i magen en dag (så att jag knappt kunde röra mig), det var dock ingen fara enligt sjukhuset. Just nu har jag inte så mycket hopp till att vi kommer att lyckas alls, tyvärr. Men vi får se... Tack <3
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2016-04-12 @ 17:46:51

Stor kram! Förstår att det är otroligt tufft, gråt ut ordentligt. Självklart ska ni fortsätta försöka, de kan säkert justera medicinen så att det blir fler ägg, du har ju massor med ägganlag med PCO vilket är positivt! Kram igen

Svar: Tack <3 Ja, vi kommer att fortsätta. Tyvärr kommer vi ju inte att kunna göra så många försök. IVF med PGD kostar runt 50.000 per behandling och går inte att betala för själv i Sverige. Så vi får tre gratis försök i Sverige, går det inte på någon av de försöken så måste vi vänta oss utomlands. Kram
Längtan efter att bli en familj

Synderskan
2016-04-12 @ 20:18:32
URL: http://synderskan.wordpress.com

Usch vad tråkigt! Det hände oss också och allt känns verkligen nattsvart efter alla hormoner och allt hopp en jobbat upp. Vi fick höra att vi hade otur och att det bara var att försöka igen. Det gick bra till slut. Även om vi aldrig fick speciellt många ägg och knappt några alls till frysen heller. Ta hand om dig!

Svar: Ja, det kändes verkligen nattsvart ett tag. Nu är det lite bättre men tyvärr har jag förlorat allt hopp till att överhuvudtaget lyckas. Antagligen kommer det att byggas upp massor av hopp inför nästa försök men vi kommer att gå in i nästa försök på ett helt annat sätt än vad vi gjorde i vårt första försök. Inför första försöket hade vi båda stora förhoppningarna. Jag fick inte ens tillbaka ett ägg så nästa gång kommer vi inte att förvänta oss någonting. Tack <3
Längtan efter att bli en familj

Där Rosor Aldrig Dör
2016-04-12 @ 22:10:26
URL: http://darrosoraldrigdor.blogspot.com

Men å, vilken nedrans otur! Typiskt!!
Förstår dig till fullo och hur det känns då jag/vi gått igenom detta flera gånger och dessvärre finns det inte så mycket mer än att försöka ta sig upp ur de mörka hålet och ge det hela en ny chans. Det sägs att flera försök kan vara nyckeln till att lyckas..tja vet inte vad jag ska säga om det personligen.
Skickar här över en massa styrkekramar och hoppas att ni lyckas bättre nästa gång! <3

Svar: Ja, du har rätt. Man måste försöka ta sig upp ur allt det mörka. Vissa dagar går bättre än andra. Och jag mår bättre idag än för några veckor sedan. Men samtidigt så går tiden, jag blir allt äldre och paniken växer inombords.Tack så mycket <3 Är ledsen för er skull, att ert ägg inte ville stanna kvar.Och jag hoppas att nästa ägg blir ert guldägg. Kramar <3
Längtan efter att bli en familj

Somenros
2016-04-13 @ 11:15:58
URL: http://somenros.blogspot.se/

Nej! Så tråkigt att höra. :( Jag förstår att det är svårt men jag hoppas ni inte ger upp än. Jag tänker på er! Många styrkekramar! <3

Svar: Vi kommer att göra de två försök vi har kvar men så mycket hopp har vi tyvärr inte kvar längre. Antar att lite av hoppet kommer att komma tillbaka inför nästa försök. Men tyvärr känns det som att alldeles för mycket gick emot oss i vårt första försök för att vi ska kunna lyckas. Tack <3 Kram
Längtan efter att bli en familj

Fladdertanke
2016-04-14 @ 16:31:01

Massor massor med kramar :'(

Svar: Tack <3
Längtan efter att bli en familj

Louise
2016-04-15 @ 07:01:27

Verkligen tråkigt att höra! Nu fick jag insättning varje gång men när det då inte blev något var det alltid lika jobbigt. Men jag försökte tänka på att det fanns fler chanser och till sist gick det ju bra. Många styrkekramar till er.

Svar: Förstår att det måste ha varit riktigt jobbigt vid varje misslyckat försök. Om vi nu lyckas få tillbaka ett ägg vid något tillfälle så kommer jag nog att bli helt förstörd om vi inte skulle lyckas.Kramar
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2016-04-16 @ 19:07:37

Vi blev gravida på vår fjärde ivf. Lyckades aldrig få något att frysa på våra tre andra försök och inte sist heller. Eftersom det slutade i tidigt missfall gör vi snart ivf 5 - håll i dig, och håll i varandra. Ni orkar!

Svar: Tråkigt att höra att det slutade i missfall. Hoppas att ni lyckas på ert nästa försök, vad starka ni är som orkar fortsätta kämpa <3 Vi ska göra nästa försök och lyckas vi inte får vi se när och hur vi ska gå vidare efter det. Tack <3
Längtan efter att bli en familj

Lotta
2016-04-17 @ 21:47:27
URL: http://enkrokigresa.wordpress.com

Fick precis samma samtal förra lördagen, fruktansvärt tungt. Kram

Svar: Ja, visst är det :( Hoppas att du mår lite bättre nu. Kram
Längtan efter att bli en familj

Lina
2016-04-25 @ 20:30:40

Hej,
Vi fick inget ägg på första,på andra fick vi ett. Blev inget barn den gången.
Vi gjorde inga fler ivf men blev rekommenderade äggdonation.

Vi gjorde inte det heller efter fyra år efter ivf blev vi spontant gravida och i dag är han två år.

Lycka till och fråga om äggdonation.

Svar: Grattis till er pojke.Vi har diskuterat äggdonation men ska göra våra gratisförsök IVF först.
Tack
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2016-04-29 @ 18:05:10

Hej! Hur går det för dig nu? Jättetråkigt att läsa att det inte blev någonting!

Svar: Nu mår vi lite bättre psykiskt. Vi får inte starta något nytt försök förrän efter sommaren. Tack för stöttning <3
Längtan efter att bli en familj

Sara - Längtan efter bebis
2016-05-01 @ 10:16:27
URL: http://langtanefterbebis.se

Åh vad jobbigt! :(
Så blev det för oss första gången också, jag tog det hårt men ville hoppa på nästa så snabbt som möjligt. Så här i efterhand ångrar jag det lite, skulle tagit en längre paus än 1,5 månad.
Ge inte upp! Det tog 4 behandlingar för oss, men till slut gick det.
Kram!

Svar: Vi får inte göra något nytt försök förrän efter sommaren. Och då har det gått fyra månader efter äggplock så då ska nog kroppen vara återhämtad, åtminstone fysiskt. Tyvärr är det inte lika lätt att återhämta sig psykiskt.Glad för er skull <3 Saknar uppdateringar från dig på bloggen men förstår om du inte har tid, ork att blogga.
Kram
Längtan efter att bli en familj

Sara - Längtan efter bebis
2016-05-04 @ 21:13:22
URL: http://langtanefterbebis.se

Förstår att det inte är lätt att återhämta sig psykiskt, det är en jobbig process.
Har de pratat om ifall du skall få byta hormon? För mig gav tex endast Gonal-F inga bra ägg (första omgången), endast menopur gav bra men få ägg. Bästa kombon för mig var Gonal-F & Menopur samtidgigt men jag är ändå svårstimulerad och får oftast inte fler än 4-6 ägg.

Skall börja uppdatera mer snart, har bara inte orkat, mått ganska dåligt(illamående, trötthet etc). Börjar dock må bättre, skall bara bli av med värsta tröttheten :)

Kram!!

Svar: Nope inget byte av hormon. Inte ens byte av dosen, utan jag får köra samma som sist. Det enda de sa var att sist sänkte de dosen ganska kraftigt, något de nog inte skulle göra nu. Får se om det blir bättre nästa gång. Har inte speciellt stora förhoppningar. Förstår om du inte orkar blogga. Du har säkert massa annat du måste lägga tid och fokus på nu också =)
Kram
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0