Inget hopp

Har gått ett tag sedan jag skrev här inne (igen). Ville skriva några ord för att visa att jag inte glömt av bloggen. Saknar bara lusten att skriva just nu, kanske får mer lust (ork) att skriva under min semester som drar igång om några veckor.
 
Sist jag skrev var strax efter vårt första IVF försök. Som en del av er säkert kommer ihåg fick vi inte ens ett ägg tillbaka att sätta in. Inför fösöket hade jag verkligen försökt att inte ha för stora förhoppningar. Men ju längre försöket pågick desto mer hopp fick jag. Hade väldigt många äggblåsor vilket gjorde hoppet ännu starkare. Trots många äggblåsor blev det "bara" sju ägg varav två befruktades och båda var sjuka. Efter det försöket försvann precis allt hopp om att bli gravid. Jag tror inte längre att vi kommer att lyckas med vare sig IVF eller bli gravida själva. Jag vet att IVF 1 oftast räknas som en testomgång och så vidare. Men på det sättet försöket slutade kände jag att jag kan inte gå runt och tänka att jag kommer bli gravid genom IVF. Skulle jag har lika stora förhoppningar igen skulle det innebära att jag skulle bryta ihop totalt och kanske inte resa på på flera månader eller år. Missförstå mig rätt men jag känner att det är bättre att gå in med noll förhoppningar och eventuellt bli positiv överraskad istället. Känner jag mig själv rätt kommer jag antagligen att få nytt hopp när nästa försök drar igång men då är jag iallafall mer inställd på att det kanske inte ens leder till någon insättning.
 
Vi har fått en tidsplan för nästa försök, om inget speciellt händer kommer jag att börja med Provera den siste juli och nässpray i mitten av augusti. Har blivit lite strul för mig då min gynekolog slutar och jag måste åka till en i en annan stad, en timme bort -endast för att göra ett ultraljud som tar fem minuter (om ens det). Bor ändå i en hyfsat stor stad men finns ingen gynekolog med kunskap kring IVF här. Menmen, får helt enkelt göra det bästa av situationen och som tur är blir det nog bara vid ett tillfälle jag måste åka till den andra staden.
 
Häromdagen hände en tråkig sak, min dator gick sönder. Jag lyckades rädda mina foton. Men alla bloggar jag hade sparat som favoriter försvann. Var många bloggar jag följde, både tjejer som fortfarande kämpar, tjejer som är gravida och tjejer som fått barn (genom IVF). Har hittat några av bloggarna igen men några kan jag inte hitta och det känns jättetråkigt.                                            
Där Rosor Aldrig Dör
2016-06-21 @ 00:16:45
URL: http://darrosoraldrigdor.blogspot.com

Hej hopp!
Va tråkigt med din dator =(
Förstår dina tankar om IVF och tänket om att det aldrig kommer lyckas osv. Men det sista som överger oss är väl hoppet..så låt oss hoppas tillsammans att vi ska nå målet både Du & jag <3

Ha en skön sommar och ladda batterierna inför nästa försök!

Kram fr B

Svar: Hej!Ja, det var inte roligt. Datorn strular fortfarande men har hittat de flesta bloggar jag följde =)
Kram
Längtan efter att bli en familj

Milli
2016-06-23 @ 07:59:36
URL: http://vidrommeromdig.blogg.se/

Trist att allt försvinner och jag förstår att du hellre vill gå in i nästa IVF utan hopp. Så gjorde jag och blev sen glatt överraskad. Hoppas att din sommar får ge dig lite vila och glädje.

Svar: Hej!Hoppas att det slutar på samma sätt för mig =) Tack
Längtan efter att bli en familj

Fladdertanke
2016-06-28 @ 14:39:57

Åh, jag känner så för dig! För er båda! De går inte föreställa sig vad ni går igenom, de är liksom inte bara ivf, de är allt annat också. Usch. Jag hoppas och önskar så aTT ni kommer komma vidare, och att ni kommer i mål, på ett eller annat sätt. ♡♡♡

Svar: Tack för din omtanke <3 Nää, det är ju inte bara IVF:en. IVF:en medför en hel massa men sen är det ändå mycket annat runtomkring också.
Längtan efter att bli en familj

drommamedpcos
2016-06-29 @ 00:44:42

Hoppet. Nä jäklar det har man tappat nånstans på vägen. Iaf jag men inte sambon. Vi ska göra ivf nr 3 när dem öppnar efter semestern..men känns helt lönlöst. Å fantastiskt att "alla" bloggaee blivit gravida men här står man å lyckas inte eller också så dör dem i magen. Nä nu vart de ett riktigt gnäll inlägg så ursäkta. Men ville bara visa att jag följer dig å du är inte ensam om de där förlorade hoppet. Allteftersom alla andra lyckas så känner iaf jag att man hamnar i facket för dem som inte lyckas. Hur gör man då? Kram på dig

Svar: Samma här. Jag har inget hopp alls men sambon har. Och samtidigt har han inställning att "skulle vi inte få barn så finns det mycket annat vi kan planera in i livet". Ja, det känns som att "alla" de bloggare jag följt ett tag blivit gravida. Typ alla utom jag, du och någon till... Ingen fara med gnäll, jag är ju likadan själv... Jag följer dig också och känner igen mig så himla mycket i dina inlägg... Ja, vad gör man då? Jag vågar inte ens tänka på det just nu. Kram
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2016-07-24 @ 18:25:01

Hej! Hur går det för dig? Hoppas att du mår bättre nu!

Svar: Hej. Vi ska snart köra igång nästa IVF. Mår sådär, det går upp och ner.
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0