Spruta nummer 2

Spruta nummer 2 som jag tog igår kväll gjorde inte lika ont som den första. Det började svida när jag höll på att trycka in vätskan men höll inte i sig speciellt länke. Fick ett tips om att använda en isbit där jag ska injicera, då risken för blåmärke inte är lika stor. Och igår slapp jag blåmärke =) Det går bra med sprutorna, det enda som är jobbigt är att jag blir nervös när jag ska sticka mig själv. Vet inte varför för det gör inte ont när jag sticker, men det är som att kroppen säger ifrån. Har fortfarande svårt med tanken på att ha en nål inuti mig, tror att det är det som gör mig mest nervös. Men eftersom detta verkar vara enda sättet för oss att bli gravida på så är det bara till att gilla läget. Hoppas bara att det är värt allt detta lidande i slutändan.
 
Förutom att vi just nu går igenom vår första IVF rullar livet på. Har haft några dagars härlig ledighet och det verkar som att våren är på ingång på riktigt nu. Skönt att solen kommer skänker lite ny energi, det behövs verkligen. 
 
Känns som att detta blev ett ganska meningslöst inlägg men vill skriva ned lite för att komma ihåg till framtida försök. Just nu tar vi en dag i taget och nästa "stopp" i behandlingen blir på torsdag då jag ska lämna blodprov för att se om menopuren har någon effekt eller inte. Har en ganska låg stardos (112.5) så jag hoppas att den gör någon nytta. Hitills har jag inte känt av någonting men det kanske man inte gör efter bara två dagar?
 
Libra
2016-03-29 @ 12:44:32
URL: http://minbebis.com/blogg/libra/

Heja heja! Jag håller tummarna att det kommer att gå bra. :)
Kram

Svar: Tack så mycket <3Kram
Längtan efter att bli en familj

Där Rosor Aldrig Dör
2016-03-29 @ 17:32:46
URL: http://darrosoraldrigdor.blogspot.com

Det kan vara bra med lite uppdatering för sin egen del, att gå tillbaka och kika på senare vad man gått igenom och hur man mådde då.
Jag hoppas ni bara behöver göra ett IVF försök, att ni lyckas bli gravida! <3

Kram B

Svar: Ja, absolut. Skriver lite för mig själv hemma också men är ändå skönt att har nedskrivet på bloggen, lättare att hitta här när man vill gå tillbaka och läsa =)Tack, det hoppas jag också <3
Kram
Längtan efter att bli en familj

Somenros
2016-04-02 @ 14:43:26
URL: http://somenros.blogspot.se/

Hej!
Jag är dålig på att kommentera men jag läser din blogg dagligen!
Så skönt och kul att höra att ni fick lov att börja ert försök! Håller tummar och tår för er att det ska lyckas!
Kramar

Svar: Ja, det är skönt. Tack så mycket :) Vet att chanserna inte är jättestora att lyckas men kan ändå inte låta bli att se framför mig en bebis. Hade varit väldigt kul att följas åt också om vi båda varit gravida =) Så glad för er skull att ni lyckats.Kram
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0