Ruvardag 9 och test

Imorse tog jag ett graviditetstest som visade positivt. Var ett ganska tydligt plus men dock gick inte strecket hela vägen (var typ halvt). Någon annan som har erfarenhet av detta? Vet ju att ett plus är ett plus men nyfiken på vad det beror på att strecket inte går igenom hela.
 
Vi är väldigt glada då jag aldrig någonsin fått ett plus innan. Men samtidgt är jag orolig. Har blödit i stort sett hela dagen idag. Inga jättemängder men lite mer än igår och det syns i trosskydd samt när jag torkar mig.  Nu ikväll verkar det ha avtagit lite. Kommer inget rött på pappret, skymtar endast något svagt ljusbrunt (ber om ursäkt för informationen). Jag vet att man kan blöda och vara gravid ändå men känns ändå jobbigt. Men kan antagligen bara avvakta och se (lättare sagt än gjort). Tänkte att jag ska testa på söndag igen, tror inte att det är lönt att testa redan imorgon men på söndag borde jag kunna se om det blir svagare eller starkare.
 
I övrigt har jag mått lite illa en stund idag. Först på morgonen (kan dock ha berott på testet). Sen på förmiddagen, kändes inte så mycket men ungefär som en klump i halsen. Har fortfarande ont och är spänd i magen. Idag har jag haft extra ont i sidorna så antar att det är en lätt överstimulering. Går bra när jag ligger still på rygg, men när vänder mig om eller är uppe och går så gör det ont.
 
 Vad tror ni? Varför syns inte strecket lika tydligt genom hela?
 
Carolina
2016-09-30 @ 21:54:33

Åhhh det ser bra ut ju. Och fördel att du slutat blöda. När jag väl började blöda blev det ju mer och mer. Det kom ju som mens. Men försök vänta till söndag :) kram

Svar: Känns skönt att det slutat blöda men helt lugna är vi inte än. Eller inte jag iallafall. Har dock mått illa idag på morgonen så det antar jag är ett bra tecken. Ska vänta till söndag även om sambon ville att jag skulle testa idag ;) Kram
Längtan efter att bli en familj

Livetslycka
2016-09-30 @ 21:56:13

Det är positivt :)
Hoppas du slutar blöda snart, men jag tror inte du behöver oroa dig om du inte börjar blöda mer och får ont. Vid mitt tidiga mf så störtblödde jag och hade fruktansvärt ont.

Svar: Jag har haft ont. Men inte jätteont, utan tror mer den smärtan kommit ifrån att jag verkar vara lite överstimulerad. Som tur är har det inte kommit något mer blod än idag.
Längtan efter att bli en familj

Pånolligen
2016-09-30 @ 22:19:20

Åh grattis!!!!! Du ska säkerligen inte behöva bry dig om att det är halvt, det Är ju superstarkt annars :) jag tror också du är lite överstimulerad eller att äggstockarna är svullna. Så har jag fått varje gång jag varit gravid efter ivf, men nu har det äntligen släppt lite. När de symptomen kommer tillbaka drygt en vecka efter insättning tyder det nästan alltid på att det är för att man blivit gravid. Så glad för er skull (har följt dig ett tag) och hoppas att du slutar blöda. Säkert ofarligt men jag förstår att det oroar dig, man Vill ju helst slippa sånt och och få vara glad istället! Stort grattis igen!

Svar: Ja, visst är det starkt i övrigt? :) Jag hoppas att min överstimulering släpper snart. Har inte haft så ont idag men är fortfarande spänd. Känns värre när jag är uppe och går. Idag har det inte kommit något blod än och jag hoppas att det fortsätter att vara så. Är du gravid nu? :) Har du någon blogg? Ja, man vill ju bara kunna vara glad och slappna av, men antar att just biten med slappna av blir svår även om detta resulterar i en bebis =)
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2016-09-30 @ 22:26:12

Stort grattis till er, så roligt :-) <3 Jag tänker att anledning till det svaga pluset kan vara att det fortfarande så pass tidigt och att det blir tydligare om du gör ett nytt test på söndag. Blödningar får man så klart ha uppsikt över, men det kan komma röd/rosa/brunaktig blödning i början av en graviditet. Tror det kan kallas genombrottsblödning, men är inte helt säker. Hoppas allt går bra :-)

Svar: Ja, verkligen jätteroligt, vi är så glada just nu :D Jag tycker inte att plusset var jättesvagt :P Men däremot blev jag fundersam när halva var stark och andra halvan nästan inget. Ja, jag vet att det kan komma blod men man blir ju så orolig och ledsen. Som tur är har det inte kommit något än så länge idag.
Längtan efter att bli en familj

Lilla jag
2016-09-30 @ 22:27:00
URL: http://superduperbitterfitta.blogg.se/

Ett plus är ett plus, det där är ju ett starkt ett dessutom!! Jag blödde också de första veckorna efter vår tredje FET, men det gick hela vägen ändå. Speciellt jobbigt var det eftersom vår klinik hade stängt och mvc vägrade hjälpa mig och bara bad mig avvakta. Testa igen om på söndag som du skriver, så ska du se att det ser bra ut! Jag tror på det här!

Svar: Haha, ja jag vet. Men nu när jag ruvat har jag läst så mycket om kemiska graviditeter o.s.v. så jag blir osäker på om Pyret är kvar eller har släppt. Just idag känns det iallafall bra :) Härligt att höra =) Har följt din blogg ganska länge och kommer ihåg att jag blev jätteglad över är plus och jag älskade dina magbilder :)Kram
Längtan efter att bli en familj

Somenros
2016-09-30 @ 22:36:58

Gud vad glad jag är för er!!!!!! Håller verkligen tummarna att nästa är positivt med och att du inte blöder mer!!!! Jag blödde med den gången jag blev gravid genom IVF, fick höra att man blöder lättare när man gjort IVF eftersom de varit inne och haft sig i underlivet. Sen vet jag inte om det stämmer. Men jag tycker i alla fall de ser ut som ett positivt! Men själv tog jag många för att vara på säkra sidan. Så ta ett till i morgon annars så vet ni att de inte är något fel på testet (tänker på att den bara vissa halva sträckan). Men jag tycker verkligen det ser ut som ett positivt!Hoppas hoppas hoppas!!!

Många kramar! <3

Svar: Behöver alla tumhållningar vi kan få :) Hittills har det inte kommit något blod idag, som tur är. Kan säkert vara så att man blöder lättare om man gjort IVF. Eller så är jag kanske lite känslig. Det som oroar mig är om jag skulle börja blöda mer. Även om jag vet att man kan blöda och ändå fortsätta vara gravid så sätter de massa oro hos. Haha, jag ska försöka att inte bli testnarkoman. Min sambo ville att vi skulle testa igen idag, han blev så osäker när jag nojade. Men just idag känns det ganska bra och jag vill kunna känna den känslan ett tag =) (kanske är alldeles knäpp men skyller på att det är vårat första plus och vi vet inte om vi kommer få vara med om det någon mer gång). Ska testa imorgon, kommer antagligen bli jättenervös då. Har några test hemma men måste nog köpa på mig några fler ;)Kramar <3
Längtan efter att bli en familj

Pånolligen
2016-10-01 @ 15:25:53

Det låter som bra tecken 😍 Ja det är jag, har en blogg men den är lösenordsskyddad. Kan jag skicka lösenordet till dig någonstans?

Svar: Hmm, jag vill ju vara anonym så vill helst inte ge ut min e-mail här, antar att du känner detsamma haha
Längtan efter att bli en familj

Fladdertanke
2016-10-05 @ 20:31:41

Ja! ♡

C
2016-10-06 @ 21:08:14

Oh grattis!!!!! Jättestarkt streck ju! Det är ju samma fenomen på kontrollstrecket, att det är lite ljusare i ena änden, så det har nog med vätskans fördelning att göra. kram till dig!

Svar: Antar att du har rätt ;) Jag som inte skulle noja så mycket vid ett plus. Tack och kram
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0