Snart dags för FET

Har bestämt mig för att vi kör igång inför FET i slutet av februarii. Det innebär att insättning blir någon gång i mars. Har läst att det är ganska ovanligt att ett ägg/embryo inte klarar av upptining. Men ändå har jag läst flera gånger i bloggar att det hänt. Är det någon som har en siffra på hur stor procents risk det är att ägget inte klarar upptining?
 
Som vanligt när jag inte är inne i en behandling "stänger jag av" känslor och tankar som har med barnlösheten att göra. Det går riktigt bra vissa dagar, lever i stort sett ett normalt liv de dagarna. Men det är klart att tankarna ligger där bakom och gror. Ibland dyker de upp. Ibland vid självklarar situationer som häromdagen när en kompis till min sambo oväntat  dök upp med sin tjej och deras tvåmånaders bebis. Då blev jag ledsen (visade inte det utåt) och drog mig undan. Men ibland dyker känslorna upp utan att något egentligen har satt igång dem. Det är tufft att ena stunden gå från glad till att känna att livet saknar mening just nu. Samtidigt försöker jag inse att det kan vara så här resten av mitt liv kommer att vara. Jag har hunnit fylla 31 och hur ung folk än säger att jag är och hur många gånger folk än säger saker som att "det ordnar sig" "du har lång tid på dig" "jag känner på mig att det är er tur" och så vidare så är fakta det att ingen vet om jag kommer att bli mamma. Det jag med säkerhet vet är att att dagarna går och för varje dag som går kommer den permanenta barnlösheten närmare.
 
Ber om ursäkt för att jag inte svarat på och publicerat era kommentarer på ett bra tag. Har läst dem och de värmer verkligen <3 Kommer att ta en dag snart att svara era kommentarer. Är igång och jobbar igen så finns inte mycket ork kvar efter att jag jobbat.
www.drommenombarn.bloggo.nu
2017-02-02 @ 01:18:54

Jag har fått berättat för mig att det är 80% chans till att det klarar upptining. Så goda odds!

Känner som du ang åldern..blir 32 iår. Känns just precis som att jag inte kommer närmre dagen då jag äntligen kan få bli mamma, utan dagen då jag kommer få acceptera barnlösheten.

Svar: Okej, har för mig att jag hört 90% någonstans men är säkert olika från klinik till klinik. Skulle kännas så hemskt om man på väg till kliniken får samtal om att det inte skulle ha klarat upptining. Visst är det en hemsk tanke/känsla? Vill inte att det ska vara så men kanske lika bra att försöka acceptera?
Kram
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2017-02-24 @ 10:00:50

På "min" klink, calanderska i Göteborg, säger de att ungefär 8% inte överlever att tinas..
Håller tummarna för er!!!

Svar: 8%, det låter bra. Hoppas att den siffran stämmer. Skulle kännas så hemskt att förbereda sig och se fram emot FET sen samma dag få beskedet att det inte blir något.Tack <3
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0