Ivf 3: Ruvardag 3

Försöker skriva från mobilen, får se hur många stavfel det blir..
 
Hade tänkt skriva i förrgår om och igår också men har inte kunnat. I fredgas och lördags hade jag så fruktansvärt ont i magen så fort jag rörde mig så försökte göra så lite som möjligt. Läkaren sa som sagt att mina äggstockar var väldigt stora och att jag ska ta det lugnt den närmaste tiden. Alltså blir det att vara hemma från jobb denna vecka. Och mitt dåliga samvete gör sig påmint då det är höstlovsvecka och flera personer är lediga och vi alltså kommer sakna personal i slutet av veckan. Menmen, måste tänka att jag är viktigast just nu.
 
Igår kändes det bättre i magen och jag kunde röra mig hyfsat. Däremot mådde jag väldigt illa hela dagen. Men det beror på att jag tar Pravidel mot överstimulering. Skulle åka tåg till Göteborg igår och det blev så illa att jag var tvungen att gå in och spy på toaletten. Så pinsamt  :( 
 
Idag känns det ännu bättre i magen. Men känner fortfarande av äggstockarna, speciellt vid vissa rörelser. T.ex. Om jag ligger på sidan. Har de senaste dagarna varit tvungen att sova på rygg eftersom jag haft så ont (brukar sova på sidan) vilket gjort att jag fått ont i ryggen. Känner mig även andfådd av minsta ansträngning (Gå en liten bit). Och blir helt skakig i kroppen emellanåt  (det tror jag också är p.g.a Pravidelen)
 
Skulle inte vilja påstå att jag har några som helst graviditetssymtom. Allt det jag skrivit ovan är sådant jag hade innan. Har haft lite stickningar i bröstet men det hade jag också innan. I lördags drog det till ett par gånger i höger sida av magen, inte riktigt så långt ut som äggstocken sitter utan mer i mitten. Sen när jag vaknade i söndags var Lutinusen som kommit ut rosa. Då var jag bara på ruvardag 2 så tror på sköra slemhinnor  (tar på eget bevåg två Lutinus istället för en på kvällen). Men tänk om det var en nidblödning?! 
 
Det som känns lite jobbigt är att förra gången jag gjorde Et blev jag gravid (slutade med missfall) och då blev slla mina symptom vid överstimulering värre. Nu går det åt andra hållet, det blir bättre. Tänk om det betyder att det aldrig fäste? Känns som man blir mer galen än man redan är av att analysera allt fram och tillbaka. Fast ska jag vara helt ärlig så även om jag analyserar hit och dit så går jag inte konstant omkring och tänker på att jag ruvar. Vet inte om jag ska tjuvtesta denna gång. Största tecknet på att jag var gravid förra gången var att jag kände mig annorlunda  (kan inte förklara hur) och en dag kände jag mig som vanligt igen  (sen några dagar senare fanns inget hjärta som slog). Hitills känns allt som vanligt i mig så just nu säger känslan att jag inte är gravid...
 
Vet att det är några fler bloggare jag följer som ruvar, all lycka till åt er. Jag hoppas så att vi ska kunna följas åt i en graviditet. Det är vår tur nu ❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0