Oroliga tankar

För ett tag sedan skickade jag ett mail till den läkare som tog prover på mig för att undersöka om jag har sjukdomen som finns på min familjs sida. Fick svar idag att hon skulle vilja att jag kommer upp till sjukhuset i nästa vecka och att hon kan svara på min fråga då. Och nu börjar jag tänka massa oroliga tankar. När jag tog proven så lät det som att jag skulle få provsvaren hemskickade (samt att de skulle skickas till min gyn. som är den som skickat remissen till sjukhuset). Men nu ville hon att jag skulle komma till sjukhuset. Kan de ha upptäckt något speciellt i prosvaren? Tänker att det kan väll inte vara något jätteallvarligt för då borde läkaren ha ringt och bett mig komma in? Sen tänker jag att, tänk om det visar sig att jag av någon anledningen kanske inte kan genomgå en IVF (vet ju att sjukdomen kan påverkas av stora hormonella förändringar). Vet att jag antagligen förstorar upp och tänker massa hemska saker i onödan nu, men blev orolig när jag läste mailet.Jag hoppas att det är en sådan enkel anledning som att läkaren helt enkelt vill träffa mig och prata om provresultaten öga mot öga. Men tycker ändå att det är lite onödigt att provsvaren inte kan skickas. Eftersom vi har en bra bit till Akademiska i Uppsala så innebär det att jag måste ta ledigt en dag från jobbet nästa vecka. Och jag har redan tagit ledigt två dagar i mars då jag tänkte åka och hälsa på mina föräldrar och syskon. Vill inte verka snål, men har ju inte alltför många semesterdagar och de kommer att behövas i samband med behandlingar (förhoppningsvis).
 
Det enda positiva med det hela är att om det nu inte visar sig vara något allvarligt och att jag "bara" har sjukdomen så får jag snart komma på ett första samtal inför IVF start. Och efter det hoppas jag att det bara är att köra...
 
 
Milli
2015-02-24 @ 05:45:11
URL: http://vidrommeromdig.blogg.se/

Fy vad jobbigt. Förstår verkligen att du börjar tänka massa hemska saker. Håller tummarna för att läkaren bara vill se dig i ögonen och berätta.

Svar: Ja, tyvärr satte det fart på massa negativa tankar. Men har ändå lyckats intala mig att det inte är någon fara. Och nu har jag kontaktat sjukhuset så läkaren ska ringa upp mig (idag eller imorgon hoppas jag). Kommer väll bryta samman när jag hör att det ringer i telefonen.
Längtan efter att bli en familj

Libra
2015-02-24 @ 09:51:54
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Hoppas att det inte är någon fara. Det är helt OK att sjukskriva sig en sådan här dag. Vid IVF också. Det ska man inte behöva ta semester för. Men man förlorar ju pengar på karensdagen.
Håller tummarna för dig!
Kramar

Svar: Tack, det hoppas inte jag heller att det är. Har lyckats koppla bort tankarna ganska bra men nu börjar de så smått snurra i huvudet igen (läkaren ska kontakta mig idag eller imorgon). Ja, jag vet att det är ok att sjukskriva sig =) Men just nästa vecka känns det inte som att det spelar någon roll, för jag har ju ändå karensen. Eller det är klart.. skulle det visa sig vara något allvarligt får jag nog vara hemma dagen efter också :/Tack, snälla du =)
Kram
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2015-02-25 @ 17:03:04

dom brukar inte vilja svara via mail oavsett vad det är så oroa dig inte i onödan även om det är svårt :)

Svar: Nää, jag antar att du har rätt =) Men var just att de innan hade sagt att jag skulle få provsvaren hemskickade men nu ville hon att jag skulle komma in till sjukhuset :S
Längtan efter att bli en familj

Susanna
2015-02-25 @ 22:54:12
URL: http://vilsen5.wordpress.com

Jag hade också oroat mig om jag fått det beskedet. Kan din sambo följa med dig så du slipper vara ensam?

Svar: Mmm, har försökt koppla bort de negativa tankarna gällande det (har ju liksom fullt upp med att hålla alla andra negativa tankar i schakt). Det har gått ganska bra fram tills idag (väntar på att läkaren ska ringa upp mig). Min sambo sa att han skulle åka med (fast jag sa att det inte behövdes). =)
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0