En sådan där dag

Idag är en sådan där dag. En dag då jag känner mig fruktansvärt avundsjuk på alla gravida, på alla som har lätt för att bli gravida, på alla som får känna glädjen i att vara någons förälder. Tycker inte om den känslan, den gör mig så fruktansvärt grinig. Och blir jag grinig, då blir jag lätt arg, ledsen och trött. Sen går der runt, runt och ingenting hjälper. Inga sötsaker, inga boxningssäckar, inga ord, inga kramar -nej ingenting hjälper. Vill gå och lägga mig men vet att alla tankar och känslor kommer att snurra runt, runt. Vill vara ifred, vill slippa allt, vill kunna stänga av alla känslor. Vill inte känna avundsjuka mot någon annan för det hjälper inte mig på något sätt i min kamp. Men ändå, ändå finns känslan där och dagar som denna är den extra stark. Dagar som dessa borde inte få finnas.
 
Ofrivilliga barnlöshet - Jag HATAR dig! Jag HATAR vad du gör mot mig och vad du får mig att känna!
 
Där Rosor Aldrig Dör
2015-10-26 @ 23:40:24
URL: http://darrosoraldrigdor.blogspot.com

Hej!
Tack för din kommentar på min blogg!! Nu hittade jag till Dig, Trevligt =)

Ja, vissa dagar är pest å pina och man vill bara krypa under täcket och inte synas eller behöva se andras glädje som har barn/bebis magar o.s.v.=(
Förstår verkligen hur Du menar.

Kram fr B

P.S Hoppas att det är okej att jag lägger till Din sida på min blogg?? D.S

Svar: Det var så lite så :) Ja, men visst är det så. Önskar att man kunde skruva fram tiden ibland också. Eller ja åtminstone om det innebar att man fick ett barn.
Det är absolut okej, blir bara glad om du lägger till min blogg =)
Kram
Längtan efter att bli en familj

anna
2015-10-27 @ 18:32:44

Håller med dig. Jag hatar hatar hatar detta!! Går inte att beskriva i ord Hur man mår när man vill ha något så grundläggande, biologiskt och inte kunna få det..

Svar: Mmm, detta är fruktansvärt.. Och så otroligt psykiskt påfrestande att inte veta om man någonsin kommer att få vara gravid.
Längtan efter att bli en familj

blirjagmamma.blogg.se
2015-11-01 @ 21:15:16
URL: http://blirjagmamma.blogg.se/

Vet precis vad du menar. Usch, hatar också de dagarna.

Svar: Helst av allt skulle man vilja spola förbi de där dagarna... Men det går ju tyvärr inte :(
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2015-11-05 @ 22:02:26

Tack för att du skriver så ärligt och delar med dig. Jag känner verkligen igen mig i det som du skriver. Hoppas att du haft bättre dagar sedan i måndags!

Svar: Tack för din fina kommentar <3 Jag försöker skriva ned mina känslor i ord. Det precis som du så tror jag att många tjejer (och killar) i samma situation kan känna igen sig. Önskar bara att jag vore såpass modig att jag inte skulle behöva vara anonym, men är inte riktigt där än. Visst har jag haft bättre dagar sen inlägget =) Men det händer mycket jobbigt i mitt liv just nu så det är svårt att känna någon långvarig glädje.... Hoppas att allt är bra med dig. Kram
Längtan efter att bli en familj

Ofrivilligt utdraget
2015-11-09 @ 20:43:19
URL: http://ofrivilligtutdraget.blogg.se

Precis en sån där dag har jag idag. Det suger så mycket och precis som du skriver hatar jag vad barnlöshegen gör med mig, vill inte vara den här missunsamma och bittra personen...

Svar: Samma här, det känns så fruktansvärt jobbigt på många sätt. Och jag kan inte hjälpa det men ju längre tid det går ju mer avundsjuk/missunsam känner jag mig. Jag hoppas verkligen att det kommer gå vägen för oss båda. Vill inte känna så här mer nu :(
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0