Mappar

Började blogga om vår ofrivilliga barnlöshet för lite mer än ett år sedan. Har sedan dess börjat följa en hel del bloggar kring samma ämne. Endast någon enstaka av de bloggarre jag följde då hade lyckats få barn och ytterliagre några var gravida då. Ganska snart gjorde jag mappar kring de bloggar jag följer. Dessa mappar blev det: "Fött" "Gravida" "Ska adoptera" sen den sista gruppen (där jag själv tillhör) fick inget namn utan ligger som sparade bokmärken. Ville inte göra någon mapp som heter "vi som kämpar" eller liknande då det känns alltför smärtsamt att ständigt behöva bli påmind om det. Allteftersom tjejer blir gravida, får barn eller bestämmer sig för att adoptera så flyttar jag över bloggarna till respektive mapp.
 
En av anledningarna till att jag delade in bloggarna i olika mappar var att ibland orkar jag inte läsa bloggar kring graviditet eller kring tjejer som fått barn. Vet att tjejerna till de bloggar jag följer också har kämpat, många i flera år. Det är inget illa mot dem (er) men ibland orkar jag helt enkelt inte och mapparna har blivit ett sätt för mig att kunna stänga ute vissa delar när det känns alltför tungt.
 
De senaste månaderna är det två av min mappar där antalet bloggar har blivit fler och det är "fött" och "gravida". Jag känner en stor glädje för alla kämpar som lyckas men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka tanken kring om jag själv någonsin kommer att kunna räkna in mig i någon av de två mapparna. Vi är fortfarande ett gäng tjejer som tillhör gruppen utan mapp. Dock börjar antalet nya (bloggare som börjat skriva efter mig) bli fler än de som fanns där från början vilket också stressar mig en del. Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi alla som kämpar kommer att uppnå vår högsta önskan, på ett eller annat sätt <3
 
Har fortfarande bara fått in en fråga till min frågestund. Så gör en sista påminelse här. Vad vill ni ställa för frågor till mig? Svarar på de frågor jag fått in i nästa inlägg =)
Libra
2015-10-12 @ 02:25:42
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Jag gör också så. Jag läser bloggar via Bloglovin. När de har lyckats och fått se hjärtat slå på VUL så tar jag bort dem därifrån och sparar deras adress så jag kan gå in när jag orkar istället. Jag tror det är ganska vanligt.

Under mina 4 år som bloggare har jag avverkat en hel del bloggar. Det gör ont när man tänker på det att man fortfarande står kvar och stampar på samma ställe.

Hoppas det är vår tur snart! ❤️
Kramar

Svar: Ja, jag förstår att det gör ont. Vi har ju "bara" kämpat i 1 år och 8 månader. Fast nu när jag skriver det så känns det sjukt att vi för 15 månader sedan träffade en gynekolog för första gången och att det sen dess i stort sett inte hänt någonting (bara massa väntan).Jag läste nyss din blogg. Helt fruktansvärt hur du blir behandlad av sjukvården. Jag hoppas du orkar anmäla dem och orkar kämpa för din sak. För de har behandlat dig så otroligt illa att jag inte ens finne ord för det.
Kramar <3
Längtan efter att bli en familj

Mot Ett +
2015-10-15 @ 13:06:40
URL: http://motettplus.blogg.se

Vad smart att kategorisera så! För ja, det är väldigt jobbigt att läsa om sånt som man själv fortfarande drömmer om, som fortfarande är en bit bort.. 😔

Svar: Ja, eller hur? Det är skönt att kunna välja vilken mapp man vill/orkar gå in i för tillfället. Just nu går jag inte alls in i mappen med tjejer som har fött (eller jo en sådan blogg men inte fler).Hoppas att allt är okej med dig.
kram
Längtan efter att bli en familj

Dujaghanvi
2015-10-26 @ 22:26:56

Helt rätt! Jag slutade också läsa gravid- och småbarnsbloggar i perioder. Jag rensade stenhårt bland instagrambebisar och tog bort Facebook helt. Man orkar bara inte! Det bara är så! Var rädd om dig och göra bara det som känns bra! Och det som gör att du orkar lite, lite till!

Svar: Jag har inte instagram. Men låter smart att ta bort/vila facebook kontot. Jag har funderat på att göra det. Kan på något sätt inte låta bli att gå in, och ofta slutar det med att jag känner mig nedstämd p.g.a. bebis/barnbilder, gravidbesked och ultraljudsbilder.Tack för dina fina ord <3
Kram
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0