Fortsätter att falla

Ringde Huddinge idag. Av de 7 äggen var 6 mogna men tyvärr var det bara två som befruktades. Så nu har vi bara två ägg kvar och de har inte ens blivit analyserade än. Är trött på att hoppas. Känns som att hela detta försöket var msslyckat ända från start. Ingenting fungerade så varför skulle det fungera nästa gång? Är väldigt trött på min kropp. Trött på att höra att det är bra att ha pco/pcos när man ska göra IVF. Det verkar ju inte stämma på mig att man får många ägg vid pco, och det verkar inte stämma att äggen är av bättre kvalité vid pco/pcos. Vill lägga mig och sova bort hela sommaren. Så att det kan bli höst och vi får sätta igång vårt nästa försök.
 
Vet att det fortfarande finns en liten chans men varför skulle något plötsligt gå vår väg? Här har man slitit sig igenom en hel behandling så får man kanske inte ens ett ägg att sätta tillbaka.
 
Ta hand om varandra <3
 
 
Somenros
2016-04-11 @ 21:29:48

Tråkigt att höra att det inte var fler som klara sig. Men jag håller tummarna för er att de två klarar analysen!
Jag har pco och fick med höra att de var bra när man gjorde ivf och att man får många fina ägg. Så var det inte förr oss heller. Inte många ägg och inte många mogna. Man känner sig lite lurad av läkarna... så förstår din i frustration över att höra att de är bra vid ivf..
Men jag hoppas verkligen på de två som ska analyseras för er.
Hur är de med dig? Har din överstimulering lagt sig?
Många kramar

Svar: Visst känns det skit när man får höra att pco ska ge så mycket ägg o.s.v. och sen får man bara några få och knappt någon av de befruktas. Jag kände mig grundlurad och mitt förtroende för läkarna har sjunkit ännu mer. Och ännu värre, mitt hopp har försvunnit.Tror att jag var lite lätt överstimulerad och en vecka efter äggplock hade jag så ont i magen att jag knappt kunde röra mig men det var ingen fara enligt läkaren.
Kram
Längtan efter att bli en familj

Karin - hurslutardet
2016-04-12 @ 08:22:19

Även om ni har en annan problematik än vi så känner jag igen mig. Jag kände det som ett knytnävsslag i magen när vår första behandling ledde till 1 ägg, som visserligen befruktades men inte överlevde till återföring. Det var först ett tag senare som jag förstod hur stor chansning det första försöket är. Det handlar inte om att det är fel på din kropp, utan om att läkarna ska lära känna den. För oss gick det mycket bättre andra gången, medan många får testa 3-4 behandlingar innan de hittat rätt doser. Så skuldbelägg inte dig själv. Tillåt dig att bli ledsen o besviken, men ge inte upp. Jag håller tummarna åt er! Kram

Svar: Kände samma sak, när vi fått veta att det inte skulle bli någon återföring gjorde det riktigt ont. Hade försökt förbereda mig på känslan men det går inte att förbereda sig på något sådant.Ja, läkarna säger det också men jag tror tyvärr att innan de har lärt känna min kropp så är det troligtvis för sent, då har jag inga försök kvar.
Tack för stöttning <3 Kram
Längtan efter att bli en familj

Libra
2016-04-12 @ 12:00:43
URL: http://minbebis.com/blogg/libra/

Hoppas det går bra ändå. Ibland får man se den första rundan som en testrunda. Men vet att det inte är någon tröst.

Jag håller tummarna hårt!!!
Kramar

Svar: Tyvärr är det inte så stor tröst. Hade vi gjort vanlig IVF hade jag nog varit lite lugnare. Men nu har vi tre försök och kanske ett till (som vi får lägga över 50.000 själva på).
Tack så mycket <3
Kram
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0