Ingen spruta, höga värden på blodprov

Skulle aldrig ha skrivit igår att jag kände mig piggare. För idag när jag gick upp var jag sådär fruktansvärt trött igen och det har fullt med mig under hela dagen. Har känt mig lite hängig idag också och nedstämd samt på dåligt humör. Kändes som att arbetsdagen aldrig skulle ta slut. Ville bara hem och slänga mig i soffan.
 
Blev uppringd av Huddinge också, de hade fått svar på mitt blodprov idag. Tyvärr var mina värden för höga. Det innebär att det kanske inte blir någon återföring nästa vecka. Om det finns några ägg kan det alltså bli tvugna att frysa ned dem. De sa att de är lite orolige för mitt mående, och frågade hur jag känner mig. Har ju som jag skrivit inte haft några jättebesävr hitills så jag var lite förvånad att värdena var höga. Förstår att de måste sätta mig hälsa först. Och jag har också läst flera som skriver att det är lite större chans att lyckas med FET än ET. Men ändå kommer jag att bli besviken om det inte blir någon återföring nästa vecka. Jag vet att mycket kan hända under en IVF behandling men var ändå inställd på att få tillbaka ett ägg i nästa vecka. Det känns som att min kropp aldrig vill samarbeta och jag blir trött och ledsen på mig själv. Men vi får se, vi kanske har tur och får gör återflring, eller så kanske vi har otur och inte får ett enda friskt ägg ens.
 
Eftersom mina värden var höga får jag inte ta någon spruta idag. Ska ta ägglossningssprutan (Ovitrelle) imorgon. Så nu blir det till att försöka sikta in sig på steg för steg igen. Nästa steg är alltså äggplocket på fredag, är fruktansvärt nervös inför det. Är flera som försökt lugna mig men jag kan inte hjälpa att jag stressat upp mig. Känns läskigt, och inatt drömde jag om äggplocket. Var i och för sig en helt bisarr dröm. Vi var i en jättestor gymnastiksal som var uppdelad i två med hjälp av en vägg. På ena sidan skulle vi vara och på den andra skulle det vara en tunerig av något slag. Jag fick även en bedövningssalva av något slag som jag själv skulle smörja på mellan benen. Haha, inte ens i drömmarna får man vara ifred. Jag försöker tänka att äggplocket är ett nödvändigt ont som måste gås igenom på vägen till ett barn.
 
Håll tummen/tummarna för mig på fredag, kommer nog inte att skriva något inlägg förrän efter det.
Louise
2016-04-05 @ 21:17:33

Lycka till! Jag håller verkligen tummarna för er! Kram

Svar: Tack så mycket <3 Kram
Längtan efter att bli en familj

Fladdertanke
2016-04-06 @ 09:18:29

Håller alla tummar och tår, kom igen nu äggen!

Svar: Tack så mycket <3
Längtan efter att bli en familj

Där Rosor Aldrig Dör
2016-04-06 @ 17:16:42
URL: http://darrosoraldrigdor.blogspot.com

Å vad jag känner igen mig i det du skriver! Denna oro, denna ständiga oro, fyy sjutton! Å drömmarna som fylls av bisarra tillstånd, som sagt man får inte ens sova okej utan att bli påmind haha :-D
Angående äggplocket så tror och hoppas jag att det kommer gå bra för dig! Håller mina tummar!

Kram från B


Svar: Ja, hela tiden är det något att oroa sig för. Trodde dock inte att jag skulle bli så här fruktansvärt nervös inför äggplocket som jag är idag. Haha ja, dessa drömmar -som du skriver helt bisarra. Får ju hoppas att jag slipper ligga i en stor gymnastiksal och göra äggplocket haha.Tack så mycket <3 Kram
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0