Spraydag 7

Nu har jag sprayat med Synarela i 7 dagar. Har inte jättemycket biverkningar vilket är skönt. De biverkningar jag märkt av hitills är:
  • mycket flytningar
  • ont i bröstvårtorna när jag rör vid dem
  • lite humörsvängningar                                                                                                                          
Dock har jag haft en rejäl förkylning med nästäppa, tung i huvudet, feber och halsont sen spraydag 2, så jag vet inte hur mycket av huvudvärken som beror på förkylningen och hur mycket som beror på sprayen. Har fortfarande lite feber men är på bättringsvägen nu.
 
Jag är lite orolig att jag inte ska hinna bli nedreglerad innan sprutstart. Vid förra försöket var jag inte nedreglerad efter två veckor, och fick då börja spraya tre gånger per dag istället för två. Skillnaden mellan förra gången och denna är att jag denna gången sprayar mycket kortare tid innan det är dags för sprutor vilket gör att jag troligtvis inte kommer hinna spraya tre gånger per dag om jag inte blir nedreglerad efter de två veckorna. Jaja, får ta det som det kommer.                         
 
Som jag skrivit tidigare har jag försökt att få tag i en kurator för att ha någon att prata med. När jag till slut blev uppringd av sjukhuset så visade det sig att det finns en kurator kopplat till kvinnohälsan på sjukhuset här och hon har semester till den 29 augusti. Så frågan är om jag ska ringa vårdcentralen och få en akuttid till en kurator eller vänta till den 29:e. Känner att jag vill komma iväg och prata med någon men vill samtidigt ha en som har lite kunskap inom ämnet och det vet jag inte om det finns på vårdcentralen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0