Over and out

Idag fick vi missfallet bekräftat. Har fått cytotec och smärtstillande som jag ska ta imorgon på morgonen. Sen efter några timmar är tanken att det ska sätta igång. Jag vet att risken för missfall alltid finns oavsett om man blivit gravid genom IVF eller inte. Men jag trodde ändå på något naivt sätt att nu var det våran tur, nu skulle vi för en gång skull ha lite medvind och lycka.
 
Kommer troligtvis inte att blogga på ett tag framöver. Får se om jag orkar eller har någon motivation att skriva när det blir dags för nästa insättning någon gång nästa år.
Hedwig
2016-11-07 @ 22:21:02
URL: http://efterendometrios.blogspot.com

Hej,

Jag vet precis hur det känns. Tillåt dig sörja och ta den tid du behöver. Bara för att denna graviditet slutade i missfall, är den inte "mindre värd". Den är lika verklig som en fullgången graviditet, den har bara ett annat - lika verkligt - slut.

För mig har det hjälpt att ha en samtalskontakt, kurator eller liknande. Jag fick den kontakten via kvinnokliniken. Fråga efter det, om du inte redan går hos någon.

Kramar till dig! Tänker på er.
/Hedwig

Svar: Tack för din kommentar =) Har tagit tid att svara men har inte riktigt haft energin att svara på alla kommentarer. Jag sörjer fortfarande graviditeten. Finns en tjej i min närhet som blev gravid några veckor innan mig. Jobbigt att se hennes mage växa och veta att man själv skulle vara i nästan samma vecka. Jag gick hos en samtalskontakt ett tag men tyckte inte h*n var så bra.
Tänker på er också och håller en tummer för att er frysåterföring ska lyckas.

Kram
Längtan efter att bli en familj

www.drommamedpcos.bloggo.nu
2016-11-08 @ 07:08:43

Man blir naiv. Löjligförklarar sig själv för något man trodde var sant. Hoppet förvandlas till något som är löjligt tillslut å då står man där.. Sambon min har ju också hoppet kvar. Men han har inte gått igenom hälften av det jag har så omöjligt att vara på samma steg i det här. Han är där men är inte lika trasig.

Tänker på dig idag. Du får göra det hemma? Tog 4-5timmar för mig sist. Jag gjorde allt mentalt för att de inte skulle gå, ville bara resa på mig å meddela "jaha nehej vet ni vad det är som det ska för här kommer inget ut" å fara hemåt. Men det osköna kom. Ta 2 alvedon (efter 4h) om det tar tid. Ha vetekudde(sambon får hålla den lr handduk varm) å ligg varmt. Tog 10 min sist som jag fick andas igenom Å innan gick jag runt å gjorde rörelser för att sätta igång(var så sjukt att agera som inför en förlossning där på sjukhuset.. Så jävla fel) Tänker på dig idag ❤️ många kramar

Svar: Så är det för oss också =( Jag är den som är mest trasig. Min sambo säger att han kan ha ett bra liv utan barn men jag vet inte för egen del. Den senaste tiden har dock fungerat ganska bra, men tror det beror på att jag stängt av alla känslor kring barnlösheten. Vågar inte tänka det otäcka, att vi kanske alltid förblir barnlösa. Det är nu de senaste dagarna som alla känslor börjat komma igen. Tror det är för att vi snart ska göra ett FET. Då blir jag tvungen att tänka på det igen och då blir jag sårbar.
Ja vi fick göra "aborten" hemma. Antagligen har du läst min inlägg och vet hur det gick. Fick så fruktansvärt ont en vecka efter "aborten" och blödde som bara den. Och det visade sig självklart att allt inte hade kommit ut som det skulle (varför skulle något vara enkelt i mitt liv liksom^^)

Tack för din kommentar <3
Kramar
Längtan efter att bli en familj

Somenros
2016-11-08 @ 11:39:17
URL: http://somenros.blogspot.se/

Så tråkigt att höra! Finns som sagt inga ord som tröstar...

Många kramar, tänker på er <3

Svar: Nej, det finns ju tyvärr inte det =(
Tack <3
Kram
Längtan efter att bli en familj

Pånolligen
2016-11-08 @ 19:45:32

Hej vännen. Så tråkigt att läsa. Vi är där nu också och ska till sjukhuset imorn för vår cytotek-kur. De upptäckte på vårt kub att hjärtat slutat att slå. Så fruktansvärt orättvist det känns. Styrkekramar till er ❤️

Svar: Så ofattbart orättvist att det inte finns ord för det =(Får hoppas att detta blir vårt år istället <3
Kramar
Längtan efter att bli en familj

drommaromettplus
2016-11-09 @ 19:08:15
URL: http://drommaromettplus.blogg.se/

Beklagar sorgen! Håller tummarna att det funkar nästa gång.

Svar: Tack
Längtan efter att bli en familj

Där Rosor Aldrig Dör
2016-11-09 @ 21:22:41
URL: http://darrosoraldrigdor.blogspot.com

Styrke Kramar till Dig <3

Svar: Tack <3Kram
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2016-11-10 @ 20:24:17

Så tråkigt att höra vännen! Vet tyvärr hur det känns. Sänder enorma kramar till dig gumman. Kram Genus Longing

Svar: Tack fina du <3Kram
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0