Inga bra besked =(

Idag var vi på vår IVF klinik för att göra ett tidigt ultraljud (VUL). Med största sannolikhet är det missfall då läkaren inte kunde se något hjärta slå (V.8+3). Syntes tydligt att det var en liten där inne med både armar och ben. Sen fick vi höra att "där är erat foster men jag kan inte se något hjärta slå". Vi kom av oss helt vilket resulterade att alla frågor försvann. Läkaren sa att vi borde ha sett ett hjärta slå men att vi ska ha lite tro och vara lite positiva. Hur f*n ska man kunna vara positiv när man har fått reda på att hjärtat inte slår på det foster man kämpat för i flera år för att få?
 
Vi fick direkt efter besöket träffa en barnmorska för att boka en ny tid i nästa vecka. Barnmorskan gav oss inte mycket hopp men sa att hon inte ville släcka hoppet helt för oss. Nu har vi en tid inbokad nästa måndag för att kolla igen. Jag ser det mer som att få en bekräftelse på att det inte finns något liv. Efter det blir det tabletter och vänta på att allt blöder ut.
 
I ett tidigare blogginlägg skrev jag om hur jag inte riktigt kände igen mig själv, kunde inte förklara på vilket sätt. Sen en dag i förra veckan kände jag mig helt plöstligt som vanligt igen. Då började jag funderade på om något var fel. Fortsatte ändå att hoppas och tro att det bara var inbillning. Men nu vet jag, man kan känna i kroppen när det skiter sig. Vet inte vad vi ska göra nu. Vet inte om jag orkar fortsätta.
Louise
2016-10-31 @ 19:28:11

Hej! Så tråkigt att läsa! Jag förstår hur du mår då vi var med om samma sak med vårt missfall. Jag håller tummarna att det ändå ska vända och det visar sig att hjärtat slår. Vi försökte så fort vi kunde efter (men blev en paus då det var dags för cellprov). Den gången vi lyckades var när vi tog cirka ett halvårs paus. Men om det var pausen som gjorde det eller om det var dags vet jag så klart inte. Jag fortsätter hoppas på att det ska gå vägen för er också. Stor kram.

Anonym
2016-11-01 @ 05:43:16

har aldrig nånsin kommenterat hos någon, men jag blev så ledsen när jag läste detta. finner inga ord. många många tankar till er.

ivfmamma.blogg.se
2016-11-01 @ 06:24:40
URL: http://ivfmamma.blogg.se/

Skickar massa kramar! Har själv varit med om detta, det är så jävla sämst, på ren svenska. Men ge inte upp - lyckan väntar runt nästa hörn! Jag kämpade med ivf i tre år innan vi blev gravida igen och Signe kom till oss. All lycka till er! Kramar

Pånolligen
2016-11-01 @ 11:02:46

Fy vad ledsen jag blev nu, jag är så ledsen för er skull!! :( Att det aldrig bara kan få flyta på enkelt.. så orättvist. jag hoppas att ni kommer att orka kämpa på och vill trösta med att man nästan alltid blir gravid igen om man blivit det innan. Men jag förstår att det känns tungt nu och att det inte känns som att det finns något ljus. Ta hand om varandra.

Anonym
2016-11-01 @ 14:42:15

Kramar

Somenros
2016-11-01 @ 16:48:21
URL: http://somenros.blogspot.se/

Så ledsen för er skull! Finns inga ord som tröstar... Tänker på er! Du har min mejl och blogg om du vill prata. Många kramar till er<3

Ida
2016-11-02 @ 12:44:31

Men nej! Dehär var inte alls kul att läsa 😔❤

Anonym
2016-11-03 @ 11:25:47

Beklagar verkligen! :(

Anonym
2016-11-04 @ 17:58:09

Stor kram till er <3

www.drommamedpcos.bloggo.nu
2016-11-07 @ 10:58:18

Förjävligt. Vet hur det känns å hur det är❤️
Å det där att man helt plötsligt känner att det är över. Har jag gjort alla ggr. Tänker inte skriva att ni ska hålla hoppet uppe, jag bara hoppas ni har hoppet kvar efteråt 🕯️ Ta hand om varann. Kramar 💕

Svar: Tack <3 Vet ju att du gått igenom samma sak tidigare i år (och även innan dess). Vet också att vi är väldigt lika i tankar och känslor. Jag hade inte direkt något hopp för jag kände att det var kört, men på något naivt sätt trodde jag på ett mirakel, men vet nu att de inte finns. Min sambo har nog hoppet kvar, men jag? Jag vet ärligt talat inte.Kramar <3
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0