Ruvardag 3

Inne på ruvardag 3 idag. Har knappt känt någonting förutom att jag hade lite ont på vänster sida mage innan idag. Sen övergick det till att göra väldigt ont i hela magen. Kändes nästan som mensvärk, så blev lite orolig. Känns otorligt jobbigt att inte veta och inte kunna göra någonting åt det hela. Förutom magvärk har jag känt mig lite mer hungrig igår och idag. Även när jag ätit har det inte dröjt lång tid innan jag blivit hungrig igen.
 
När vi gjorde vårt första IVF försök funderade jag på om vi skulle döpa vårt embryo eller inte när vi skulle bli ruvare. Nu ledde inte första försöket till någon insättning alls så det blev ingenting med det den gången. Den här gången tänkte jag aldrig på några namn då jag inte vågade tänka så långt som att jag skulle bli ruvare. Jag har även tänkt att det kanske är dumt att döpa embryot, det kanske gör ännu ondare att misslyckas då? Men i vilket fall blev det ändå att jag "döpte" embryot redan samma dag som vi fick det insatt (eller var det dagen efter, hmm). Och namnet blev: Pyret. Pratar lite till Pyret varje dag. Känns bra att skicka lite positiv energi. MIn sambo har också börjat säga Pyret.
 
Snälla, söta, lilla Pyret, stanna kvar hos oss <3 <3 <3
carolina
2016-09-24 @ 20:07:19

hoppas hoppas! man blir helt tokig av väntan. jag googlade varenda liten grej jag kände, lovade mig vid varje ruvning att jag inte skulle göra det men nyfikenheten tog över <3

Svar: Ja, visst blir man. Har tänkt att jag inte ska googla men kan verkligen inte låta bli. Förstår ju att det inte spelar någon roll egentligen vad andra känt eller inte känt eftersom det är individuellt. Men man vill ju ändå ha någon form av bekräftelse, någon form av hopp. Kram
Längtan efter att bli en familj

Louise
2016-09-25 @ 16:38:42

Jag pratade / tänkte till embryot varje kväll när jag hade lagt mig och det blev ju bra. 😉 Så Pyret uppskattar säkert era pratstunder.

Svar: Åhh, hoppas, hoppas att det ger någon form av positiv energi till embryot (är en aning desperat bara). Tack för peppning <3 Är så glad för er skulle =) Kram
Längtan efter att bli en familj

Somenros
2016-09-25 @ 19:57:24
URL: http://somenros.blogspot.se/

Så glad för er skull!!! Blev så glad när jag läste att ni skulle få tillbaka och bli ruvare!!!
Jag hade ont precis som mensvärk efter mina IVF, antagligen eftersom att de varit där inne och rotat runt. Var med väldigt orolig av smärtan, hoppas den lägger sig snart för dig! Man är ju orolig så de räcker ändå!
Nu håller jag tummar och tår för er och pyret!
Många kramar <3

Svar: Vad gullig du är, tack <3 Den smärtan jag hade igår har jag inte känt av. Men har känts lite, litegrann på vänster sida idag. Men tror som sagt att det är äggstockarna då de fortfarande var ganska "svullna" i onsdags. Hur känns det för er? Vilken vecka är du i nu? Kramar <3
Längtan efter att bli en familj

Somenros
2016-09-25 @ 21:03:30
URL: http://somenros.blogspot.se/

<3 Hoppas det bara är för att de är svullna och att det lägger sig snart.
För oss känns det bara bra! Jag är i v.31 (30+4). Känns sjukt overkligt!
Kramar <3<3

Svar: Än har det inte lagts sig. Eller rättare sagt verkar min mage ha fått något frispel. Åhh, vad härligt :) Inte så jättelänge kvar då =)Kram <3
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0