Inget FET

Som rubriken lyder, det blir inget FET för oss. Åtminstone inte denna månaden. Som vanligt krånglar min kropp. I söndags kväll, på dag 10 med Progynong, började jag att blöda. Igår på VUL kunde läkaren se att min slemhinna håller på att blöda ut. Jag som gått och oroat mig för att ägget inte ska klara upptining. Självklart ska min kropp gå in och förstöra allting, igen. Jag borde inte vara förvånad. Är tydligen väldigt ovanligt att det blir så med Progynon men självklart ska jag vara en av dem som drabbas. Läkaren trodde att det beror på min pco/pcos. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Känns som att jag är på väg att ge upp. När vi börjar med en IVF krånglar min kropp (blir inte nedreglerad som jag ska av nässprayen), får dessutom cystor i början eller innan behandling, får massor av äggblåsor men inte så många ägg i relation till det. Dessutom har största delen av alla ägg hitills haft min sjukdom (trots att procenten ska vara ca 50%). Har fått tillbaka embryo en gång och då blev det missfall (vet att jag ska vara glad att det tog sig men svårt med tanke på hur det slutade). Och nu när vi ska köra FET går det tydligen inte att få min kropp att anpassa sig efter det.
 
Nu siktar vi in oss på vår resa om några veckor. Som så många gånger förr blev det inte som vi hade tänkt oss. Ska försöka njuta av resan och koppla bort alla andra tankar (men med vår vanliga tur kommer säkert flera i resesällskapet att vara gravida -vi ska åka med ett svenskt bussbolag). Runtomkring verkligen kryllar det av gravida. Kan inte heller låta bli att tänka på att om allt gått vägen för vår del så skulle det bara ha varit två månader kvar innan vi skulle få blir föräldrar.
Pånolligen
2017-04-04 @ 15:21:05

Fy så tråkigt, är så ledsen för er skull och hoppas verkligen att oturen vänder för er snart. Många kramar ❤️❤️❤️

Svar: Förlåt för sent svar. Tack snälla du. Det hoppas vi också. Snart får det vara slut på otur och sorligheter för oss. Kramar ♡
Längtan efter att bli en familj

Somenros
2017-04-10 @ 18:14:15
URL: http://somenros.blogspot.se/

Hej! Kommenterar nästan aldrig längre (har aldrig datorn igång nästan och läser från mobilen) men jag följer dig fortfarande. Tråkigt att läsa att det inte blev något FET. Tänker på dig och hoppas verkligen att det är er tur snart!
Kram <3

Svar: Ber om ursäkt för sent svar på din kommentar. Har så svårt att ligga in här numer, gör ont varje gång jag loggar in och blir påmind... tack snälla för din fina kommentar ♡ kram
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0