Ännu mer smärta och motgång

Rubriken på mitt förra inlägg var "motgång på motgång", innebörden i det inlägget handlade om hur jag blivit sviken av min sambo. Den människa som jag litade mest på i hela världen kommer jag aldrig att kunna lita på, på samma sätt som innan.
 
Samma dag som jag skrev mitt förra inlägg åkte min mamma in på sjukhus igen. Hon har diabetes och har i många år haft problem med hjärtat. Tidigare i år drabbades hon av en mindre stroke som gjorde att hon drabbats av vaskulär demens, något som den senaste tiden märkts på hennes närminne. Nu har läkaren upptäckt cancer i magen på min mamma, cancer som troligtvis har spridit sig till ryggen :( Eftersom hennes hjärtat dessutom är mycket sämre än vad de trodde så vågar de inte operera henne. Läkarna säger att hon har max ett år kvar att leva. Min mamma som bara är 63 år. Jag mår så fruktansvärt jävla dåligt just nu. Det känns som att enda meningen med mitt liv är att må psykiskt dåligt och att bara få ta emot negativa besked hela tiden. Jag klarar inte av att tänka tanken att min älskade mamma snart inte kommer finnas hos oss längre. Just nu känner jag att livet är en enda stor plåga fyllt med smärta. 
 
Jag kommer troligtvis inte att vara så aktiv här den närmaste tiden. Vet inte hur jag/vi ska göra kring barnlösheten. Vet inte om jag orkar försöka mer eller om jag faktiskt vill föda ett barn till denna värld.
Anonym
2017-12-04 @ 20:23:07

Åh nej vad tråkigt! Skickar en stor styrkekram! Nej det är inte meningen att du ska må dåligt, det är en grop du är i men du kommer att komma upp ur den! Får man fråga vad som hände med din man, på vilket sätt han svikit dig..? Ta din tid för att samla dig och bygga upp tilliten (ifall det inte är något oförlåtligt), och gå igenom din mammas sjukdom. Det kommer att bli bättre!

Svar: Vill helst inte gå in på vad som hände. Visst är det som hände förlåtligt men det har skadat tilliten rejält. Jag har sen innan väldigt svårt att lita på folk, vilket han vet. Och han vet också anledningen. När han sedan då gör i stort sett samma sak som gjort att jag tappar tilliten till folk -ja då är det svårt att lita på honom. Jag trodde verkligen inte det om honom, och det är det som gör mest ont.
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2017-12-04 @ 20:45:35

Va tråkigt att höra! Livet tar olika vändningar och riktningar som man inte vill ha och som tar bort all ens livsglädje! Hoppas att ditt liv ordnar upp sig och att du får tillbaka glädje i ditt liv. Kram Genus Longing

Svar: Ja, så är det verkligen. Tack snälla för din kommentar <3 Jag hoppas och önskar samma sak för er <3 Kram
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2017-12-04 @ 20:51:38

Snälla, sluta inte skriva. Vill så gärna veta hur det går för dig. Önskar dig allt gott. Har följt din resa men orkar inte kommentera då jag själv inte mår så bra. Men det känns så tomt då bloggar man följer slutar.

Svar: Tack för din kommentar. Den värmer att läsa <3 Känner samma sak när det är många bloggare som slutar skriva. Dock känner jag just nu att jag mår sämre när jag bloggar. Men kommer inte sluta helt, inte än iallafall. Men just nu kanske det blir glest mellan inläggen.
Längtan efter att bli en familj

Pånolligen
2017-12-05 @ 10:28:30

Så ledsen jag blir av ditt inlägg. Förstår att du behöver en paus från allt och du ska göra det som känns bäst för dig. Beklagar verkligen allt det här. Ta hand om dig <3

Svar: <3 <3 <3
Längtan efter att bli en familj

Matelan
2017-12-05 @ 12:00:52

Styrkekram till dig <3

Svar: <3 <3
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2017-12-05 @ 19:27:29

Styrkekramar <3

Svar: <3 <3
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2017-12-06 @ 09:43:05

Kramar ❤️

Svar: <3 <3 <3
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2017-12-06 @ 16:50:00

❤️

Svar: <3
Längtan efter att bli en familj

Fladdertanke
2017-12-19 @ 20:42:14

Herre gud. Medveten om att de knappast hjälper dig i din situation, men jag tänker på dig ofta. Önskar att de fanns något en kunde göra dom kunde lätta på allt de där tunga en stund. <3

Svar: Tack snälla för din kommentar <3
Längtan efter att bli en familj

Emma
2017-12-27 @ 15:02:45

Hej. Förstår det som att du haft en svår svår tid. Går in här ofta för att se efter om du gjort någon uppdatering. Antar att avsaknaden av blogginlägg talar sitt tydliga språk. Hoppas att julhelgen behandlat dig någorlunda väl & att 2018 kan bli ett bättre år än de föregående.

Svar: Ja, det har varit och är svårt på många sätt just nu. Tack för din kommentar <3
Längtan efter att bli en familj

drommaromettplus
2017-12-29 @ 00:47:56
URL: http://drommaromettplus.blogg.se/

Jag beklagar verkligen att du måste genomgå allt det du genomgår. Skickar en massa styrkekramar till dig!!

Svar: Tack <3 Kram
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0