IVF 3

Var på nytt VUL idag och tog även ett blodprov. Mina värden fortsätter att stiga så de ville inte att jag skulle ta någon Menopur alls idag.Jag sa att jag var orolig att det skulle bli som första gången jag fick sänka min dos och "hoppa över" den sista sprutan. Men fick inte så mycket gehör utan fick höra "din hälsa är viktigast för oss". Jo, visst absolut -jag förstår att de säger och tänker så. Men detta är sista försöket och för mig är det viktigt att vi får något friskt ägg att kunna sätta in och så länge det inte är fara för mitt liv tänker jag att vi borde köra på.
 
Har fortfarande många äggblåsor och de största ligger på 20.6 m.m. Har flest äggblåsor på höger sida men känner inget när jag blir undersökt på höger sida. Däremot när jag blir undersökt på vänster sida gör det lite ont. Beror tydligen på att det är svårare att komma åt och kolla på den sidan (var något med äggstocken om jag fattade rätt). Om jag minns rätt så kändes det också lite på vänster sida vid det senaste äggplocket (dock inget som jag inte kunde uthärda).
 
Nu är jag ännu mer orolig över att inte få ut tillräckligt med ägg för att få något friskt. På måndag är det iallafall äggplock och vi får se om det blir några ägg eller inte. I vilket fall är jag ganska svullen och spänd i magen. Det drar lite emellanåt men inte så farligt ändå. Däremot är jag otroligt trött, känns som att jag vill sova nästan hela tiden.
 
Jag hoppas och ber att det ska gå vägen denna gång, samtidigt känner jag att det inte finns så mycket hopp att klamra fast vid.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0