Ivf 3 - Dagen efter äggplock

Äggplocket igår gick bra. Kändes mer än vid de två andra gångerna, stack till vid ett par tillfällen och gjorde ont. Men det var inte så farligt. Min sambo säger att jag somnade till vid ett par tillfällen men vet inte om jag tror honom haha. Han säger att sköterskan/ barnmorskan som var med sa "ja, sov du lite". Men det har jag inget minne av ;) 
 
Kände bara lite i magen igår efter äggplocket och idag var jag glad när jag vaknade då jag inte kände någonting. Men när jag gick till jobbet började det kännas i magen. Tog en Alvedon i förebyggande syfte men magen har blivit mer spänd och gjort ondare allt eftersom dagen gått. Det är bara när jag ligger ned jag inte känner av någonting. Fick även tabletter (Pravidel eller något) mot överstimulering. Ska ta en halv tablett morgon och kväll. Blev lite orolig när jag läste biverkningarna, de kändes lite läskiga 🙈
Jag ska iallafall försöka jobba onsdag och torsdag också. 
 
Så hur många ägg blev det då? Det blev samma som förra gången, 12 stycken. Jag hade hoppats på några fler då endast 2 av 12 gick att återföra sist. Men jag/Vi hoppas såklart att de blir några fler denna gång. Imorgon ska jag ringa för att se hur många som var mogna och befruktades. Om det finns några friska får vi tyvärr inte reda på förrän på fredag när vi är på kliniken. Måtte det finnas någon frisk, kommer bryta ihop annars. På fredag får vi även se om det blir någon Et eller inte. Eftersom jag fortfarande har risk för överstimulering så är det inte säkert att vi får sätta in. Men vi har iallafall en inbokad tid för det. Och imorgon börjar jag med allas våran älskade Lutinus. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0