Ivf 3 Sprutdag 7

Var och lämnade blodprov för Östradiol imorse. Eftersom jag bor långt ifrån kliniken fick jag göra det på mitt lokala sjukhus. Borde vara van att min kropp alltid ska strula men blir ändå så ledsen/besviken varje gång den gör det.
 
I eftermiddags blev jag uppringd av min klinik då de fått provsvaret. Tydligen är mina värden extremt höga. Hon jag pratade med sa att hon tillochmed hade fått ringa sjukhuset för att höra så att de inte hade missat ett kommatecken i provsvaret (tror jag låg på 9000 någonting). Vet att jag låg högt vid vår första IVF och att de då pratade om att avbryta försöket. Nu ligger jag mycket högre än vid första försöket så jag är orolig att vi ska behöva avbryta :( De ville iallfall att jag kommer in till dem imorgon så att de får titta på mig och ta ett nytt blodprov.
 
Det känns så himla typiskt att min kropp ska hålla på och strula. Kan vi inte bara för en gång skull få genomgå en behandling utan massa strul?
 
Ska försöka uppdatera mer imorgon när jag har mer information. Men blir försöket avbrutet så kommer jag nog inte att skriva på ett tag.
Em
2017-10-17 @ 11:41:59
URL: http://vrstridochvgentilldig.blogg.se/

Fy vad surt! Hoppas verkligen att det gått bra för dig idag! Sån jäkla besvikelse annars. Konstigt att du fått sååå höga värden med menopur, jag har fått höra att det är svårare att bli överatimulerad med den. Vilken tur att du inte fått gonal f i så fall. Håller alla tummar jag har för att du ska slippa avbryta. Men hälsan först!

Svar: Tack <3 Det gick ganska bra. Behöver inte avbryta men får sänka dosen Menopur, något jag hoppades på att slippa. Jag har fått höra några gånger från kliniken att "jag verkar vara en sådan person helt enkelt". Alltså en som reagerar olika hela tiden och som är svår att hitta rätt åt. Ja, hälsan först -ungefär så sa barnmorskan också <3 Men då jag inte känner mig speciellt dålig känns det surt. Jag vill ju ha ut många ägg, många friska ägg.
Längtan efter att bli en familj

Pånolligen
2017-10-17 @ 16:04:11

Men vännen vad jobbigt.. 🙁 så typiskt a kroppen Ja, man blir så arg och frustrerad. Hoppas det såg bättre ut idag så ni inte behöver avbryta. Tänker på dig 💜

Svar: Ja, visst är det typiskt =( Känns som att allt som kan strula gör det. Men vi behövde ju inte avbryta iallafall om man ska se något positivt med det hela. Tack snälla <3 Kram
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0