Inget nytt

Hej
 
Loggar in och skriver ett kort inlägg då jag fått lite kommentarer från människor som undrar hur det är.
Har inte skrivit på hur länge som helst. Vet inte vad jag ska skriva. Har inga positiva nyheter överhuvudtaget. Snarare tvärtom. Vi gjorde ett försök utomlands där vi betalade hur mycket som helst, vi fick inte ens ett ägg att sätta tillbaka. Vet inte vad vi ska göra. Lutar åt att ge upp det här nu. Eventuellt betala för vanlig ivf eller äggdonation. Men ingen av oss är direkt sugen. Ger bara massa falska förhoppningar. Folk säger att det bara behövs ett ägg men så är det uppenbarligen inte i vårat fall. Har inte varit inne på bloggen på väldigt länge. Men tror att det är så att alla de bloggare jag följt från starten har fått barn eller är gravida. Och hur glad jag än blir för deras skull så gör det också att jag känner mig ännu mer värdelös. Men det är klart, några få ska ju vara bland alla de som vill men aldrig får bli mamma.
 
Förutom all ångest med att aldrig få bli mamma måste jag dessutom hantera en annan ångest. Har skrivit här om att min mamma är svårt sjuk, har problem med hjärtat o.s.v. För några månader sen upptäcktes även att hon har cancer. Den senaste tiden har hennes cancer vuxit väldigt mycket. P.g.a. mammas dåliga hjärta vågar läkarna inte operera. Och vi har nyligen fått reda på att hon inte har så länge kvar att leva. 
 
Har varit med om så mycket skit de senaste 10 åren i litt liv att jag inte förstår inte hur jag någonsin ska kunna ha något hopp om livet igen. Den som säger att det finns någon Gud eller att allt händer av en orsak får gärna byta liv med mig. Eller ännu hellre - förklara vad jag gjort för att behöva gå igenom allt det jag gör och gjort.
Anonym
2019-01-11 @ 13:34:52

Styrkekram ❤️

Svar: Tack, så här ett år senare <3
Längtan efter att bli en familj

Emma
2019-01-12 @ 21:11:41

Hej! Fint att höra av dig, samtidigt sorgligt att höra hur mörkt det är. Har följt dig i många år & förstår det som att dina senaste år kantats av motgång efter motgång. Har du sökt kontakt med vården om det mörker du upplever? Även om det är reella händelser som du djupt sörjer är det helt orimligt att du ska må så här år efter år.

Tänkte också fråga om ni inte kan testa med vanlig hormonstimulering innan ni bestämt er för fortsatta IVF:er/äggdonationer? Det kostar ju ingenting tänker jag. Tycker verkligen inte ni ska ge upp, även om jag är helt med på hur mycket ni försökt, hur länge & hur fruktansvärd otur ni haft (25 % friska ägg trots er 50%-iga risk, fy fan!)

Tänker ändå att du lätt har typ 7 fertila år kvar & att jag tror att du kommer ångra dig om du inte löper linan ut. Det är iaf vad jag intalar mig själv.

Ta hand om dig!

Svar: Tack för din kommentar, svarar nu även om kommentaren är mer än 1 år gammal. Ja, de senaste åren har varit riktigt mörka och det eskalerade förra året (2019). Jag har varit i kontakt med vården. Har haft två samtalskontakter men har väll inte känt att någon av dem har passat mig. Den enda var mycket för mindfullness och att man ska tänka positivt, se framåt o släppa allt dåligt. Förstår tanken med det men när man är mitt uppe i allting så skapar det bara ilska hos mig. Den andra jag fick gå hos var en som var pensionär o bara hoppade in extra. Hon var tillmötesgående och inlyssnande men kändes som att hon inte kunde relatera till min situation. Jag har funderat på hormonstimulering men då finns ju risk att få ett sjukt barn (vill inte göra abort om det inte är fara för barnets liv).
Tack för din kommentar. Hoppas allt är bra med dig <3
Längtan efter att bli en familj

Anonym
2019-09-27 @ 09:34:00

Hur går det?

Svar: Än så länge har vi inget nytt att rapportera, men kommer troligtvis att bli en insättning längre fram i år. Så kanske att bloggen får liv igen...
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0