Fortfarande på paus.

Kikar in och skriver ett kort inlägg, för att visa att jag fortfarande finns kvar här. VIll blogga men orkar inte. Mår dåligt och känner mig nere mest hela tiden. Läste ett inlägg för ett tag sedan från en av er bloggare. En tjej som skrev att hon innan trodde hon mådde bra av bloggen men att det numera känns tvärtom. Exakt så är det för mig just nu, jag mår dåligt och när jag loggar in här känns det ännu sämre. Jag tror att det beror på att så många av alla bloggare jag följer och följt genom åren har lyckats få barn. Är fortfarande någn enstaka kvar av de jag följt länge som inte lyckats. Missförstår mig rätt, jag vill att alla som kämpar ska lyckas och jag blir glad varje gång någon av er lyckas. Men ju fler av er som lyckas ju mer avundsjuk blir jag och desto mer känns det som att jag faktiskt är en av de som aldrig lyckas.
 
Jag har hunnit fylla 32 år. Har haft flera som sagt att det inte är någon ålder, det finns fortfarande chans att lyckas o.s.v. Men för mig är det en hög ålder, det var absolut inte så här det skulle bli/vara i mitt liv. Och jag sörjer redan nu det liv som jag aldrig fick. Låter löjligt men det är så det känns. Imorgon har jag iallafall bestämt att jag ska maila en klinik utomlands. Vi vet fortfarande inte om vi ska göra ett försök till men jag ska som sagt maila och ställa lite frågor.
Anonym
2018-01-13 @ 18:33:05

Jag fick barn genom ivf 35 ar och 39 Ar, 1:a barnet fick vi kampa I 5 ar. 2:ra barnet, forsta forsok, sista embryo nar sonen var 4 ar.

Svar: Tack för att du skrev och för att du skänker lite hopp <3
Längtan efter att bli en familj

Helen
2018-01-14 @ 12:11:15

Hej vännen.

Hittade din blogg när jag googlade på ivf-bloggar. Känner så med dig och känner igen mig i mycket du skriver. Har varit ofrivlligt barnlös i 7 år. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med fler som befinner sig på liknande ställe i livet som jag själv. Om du vill får du gärna maila mig på
[email protected]

Kram

Svar: Hej!Ber om ursäkt att jag inte svarat på din kommentar förrän nu. Som du säkert vet själv finns inte alltid orken när man befinner sig i allt det här.
Hur gammal är du och ungefär var i Sverige bor du? Trots att man inte önskar någon det här så känns det ändå skönt att veta att det finns andra i samma situation, andra som förstår hur man känner.
Om jag kommer ihåg så slänger jag iväg ett mail till dig i helgen
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0