Ivf utomlands

Snart är det dags för oss att åka på första mötet med kliniken utomlands. För att inte vara tvungna att åka ner flera gånger nu i början så har vi fått lägga alla första möten på en dag. Det innebär att det blir en heldag för oss på kliniken.Eller första mötet är på morgonen sen tar det några timmar så är det nästa möte, sen ytterligare några timmar och därefter tre möten direkt efter varandra. Har inte allt i huvudet just nu men bland annat ska jag undersökas, min sambo lämna spermaprov, vi båda ska få lämna blodprov(?) så att de kan göra karyotyping (vet inte om det finns något svenskt ord för det), sen ska vi gå igenom vår historik, träffa en gentiker samt en koordinator som berättar om hur vi ska lägga upp det hela. Gissar att vi kommer vara helt slut den dagen men det känns ändå bra vi har beslutat oss för att försöka utomlands. Vi är båda väldigt nervösa, framför allt för språkets skull. Jag förstår engelska och kan göra mig förstådd på engelska men när det kommer till medicintermer och facktermer kan jag ingenting.
 
Det var någon som frågade vilket land vi åker till. Jag vill än så länge hålla det lite hemligt här i bloggen. Jag misstänker att det finns personer i min närhet som har hittat denna blogg. Och jag vill inte avslöja att "jag är jag". Men längre fram kommer jag eventuellt att avslöja mer. Jag kan iallafall berätta att det är en klinik utanför norden men inom Europa.
Emma
2018-03-14 @ 22:10:33

Hej! Fint att se ett inlägg, fint också att se att ni fortsätter försöka! Är jättenyfiken på allt som rör PGD utomlands. Har kommenterat förut, men antar att du inte har stenkoll på allas alias; vi har en väldigt liknande situation. Om du skulle vilja snickelisnacka vidare om PCO i kombination med anlag för allvarlig sjukdom + åldersnoja, så hör gärna av dig. Alla mina vänner består av personer som inte får missfall & som blir gravida vid första försöket. Så behöver för egen del hitta någon som det också har gått skit för...

Svar: Hmm, jag brukar svara på alla kommentarer (har dock några obesvarade från ett anonymt alias, från förra inlägget). Har du lust kan du ju skicka din mailadress i ett inlägg (eller facebook om du har det och vill) så kan jag svara där -så blir det lite mer privat =) SJälvklart publicera jag inte din maiadress. Och är det så att du inte vill lämna ut så svarar jag på frågor på dina kommentarer. Vill dock inte lämna ut för mycket information här i bloggen då folk kan lista ut vem jag är.Kul att hitta någon i liknande situation som sig själv, även om jag såklart hade önskat att vi båda redan hade barn <3
Längtan efter att bli en familj




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0